Zdaniem szefostwa obu marek współpraca przyniesie korzyści w obliczu szybko zmieniającego się przemysłu motoryzacyjnego, ale firmy nie rezygnują z rywalizacji na pozostałych polach. Zdaniem szefa Toyoty, w dzisiejszych czasach przetrwanie firmy zależy w dużej mierze od możliwości współpracy. Dodał też, że firmom nie wystarczy samodzielna praca nad nowymi rozwiązaniami technicznymi. Z kolei przedstawiciel Suzuki poinformował, że firma była już wcześniej chętna do takiej współpracy, co wielokrotnie sygnalizowała. Obie firmy liczą, że w niedługim czasie dołącza do nich kolejne podmioty, z którymi wypracują nowe standardy dla przemysłu.
Toyota jest od wielu lat liderem w produkcji samochodów hybrydowych. Od niedawna firma pracuje także nad technologią ogniw paliwowych zasilanych przez wodór. Japońska marka rozwija także technologię autonomicznej jazdy oraz sztuczną inteligencję w samochodach, ale bazuje głównie na własnych rozwiązaniach. Toyota współpracuje od jakiegoś czasu z BMW, z którym pracuje nad wspólnym modelem sportowym, a także wykorzystuje silniki wysokoprężne niemieckiego producenta. Kolejnymi kooperantami tej marki jest Mazda oraz koncern PSA. Niedawno producent związał się z firmą Microsoft, która dostarcza narzędzia informatyczne dla zespołu rajdowego Gazoo Racing.
Suzuki to marka, która specjalizuje się w produkcji małych samochodów oraz jednośladów. Do tej pory firma nie miała w swojej ofercie auta z napędem hybrydowym. W zeszłym roku japoński producent zakończył współpracę z Volkswagenem. Obie firmy miały się dzielić rozwiązaniami technologicznymi, ale Japończycy nie byli w stanie porozumieć się z Niemcami. W efekcie tego Suzuki straciło sporo pieniędzy, ponieważ było zmuszone wykupić swoje akcje sprzedane koncernowi VW.
W najbliższej przyszłości Toyota i Suzuki będą współpracować w temacie pojazdów przyszłości. Zamierzeniem jest stworzenie autonomicznych, bezpiecznych, a do tego bardzo ekonomicznych pojazdów wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny multimediów.