Volkswagen Scirocco R po kuracji od Aspec wygląda ciekawie. Niski, ale bardzo szeroki i opływowy wygląd nadwozia nawiązuje trochę do samochodów rajdowych. Mocno napompowane błotniki skrywają 19-calowe koła, z przodu pojawiły się nowe zderzaki z wielkimi wlotami powietrza i światłami dziennymi LED, a na bokach zamontowano nakładki na progi. Na masce pojawiły się dodatkowe otwory wentylacje odprowadzające ciepłe powietrze z komory silnika. Tył zwieńcza wielki spojler zamontowany na klapie bagażnika oraz nowy zderzak z dyfuzorem, który skrywa cztery końcówki wydechu.
Standardowa wersja Scirocco R dysponuje mocą 280 KM, ale po przeróbkach od Aspec samochód legitymuje się mocą 430 KM. Udało się ja wydobyć dzięki większej turbosprężarce, oprogramowaniu i modyfikacji układu wylotowego. Większa moc wymagała zaktualizowania układu hamulcowego. Pod wielkimi kołami skrywają się tarcze o średnicy 340 i 380 mm.
Firma Aspec nie ujawniła, ile kosztują przeróbki.