Mazda MX-5 RF | Jak ciepłe bułeczki

Mazda nie może narzekać na brak popytu na swoje auta. MX-5 RF Launch Edition wyprzedano już w pierwszym tygodniu

Nowa Mazda MX-5 RF wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku. Japończycy jednak już na początku miesiąca zaczęli zbierać zamówienia na ściśle limitowaną edycję Launch Edition. Wszystkie 1000 aut sprzedało się w mgnieniu oka. Launch Edition dostępne było tylko z mocniejszym silnikiem (2.0 160 KM), czarnym dachem i w kolorze Machine Grey. Wyposażenie Miaty RF oferuje praktycznie wszystko, co można znaleźć na liście opcji - choćby zestaw audio Bose i skórzaną tapicerkę.

Cena była uzależniona od wybranej skrzyni biegów. Zwolennicy ręcznej musieli zapłacić 32 260 dolarów (ok. 124 tys. zł), a ci którzy wybrali automat 33 825 dolarów (ok. 130 tys. zł).

Mazda MX-5 RF | Co to za samochód?

Nowa odmiana Mazdy MX-5 - RF ("Retractable Fastback") - zadebiutowała na początku roku w Nowym Jorku. To wersja ze sztywnym, składanym dachem. Można go złożyć albo rozłożyć przy prędkości dochodzącej do 10 km/h. Wymiarami RF prawie nie różni się od podstawowej wersji. Odrobinę (o 5 mm) zwiększono tylko wysokość auta. Bagażnik dalej ma taką samą pojemność - 130 litrów.

Swoje robi też zupełnie nowy lakier Machine Grey. Charakterystyczny kolor po raz pierwszy wykorzystano w dużej Mazdzie CX-9. Lakier ma sprawiać, że nadwozie wygląda jak wyfrezowane z jednej sztaby metalu. Składa się z trzech warstw: metalicznych opiłków, a także dwóch powłok: barwnej oraz bezbarwnej.

Zmianie nie ulegają jednostki napędowe. Do wyboru są dwa silniki benzynowe Skyactiv-G. Wolnossący silnik o pojemności 1,5 litra generuje 131 KM mocy i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Większy, dwulitrowy Skyactive-G to już 160 KM i 200 Nm. W zwykłej MX-5 silniki współpracują z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach, w modelu RF pojawi się jeszcze 6-biegowy automat.