BMW serii 5 | Wiemy już wszystko

Po wczorajszym wycieku zdjęć do Internetu, dzisiaj BMW nareszcie pokazało nową serię 5. Wizualnie nie ma mowy o rewolucji, ale producent zapowiada, że G30 jest lepsze pod każdym względem od poprzednika

Nowe BMW serii 5 trochę urosło - jest o 36 mm dłuższe, o 6 mm szersze i o 2 mm wyższe od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 7 mm. Mimo ciut większy rozmiarów, G30 jest lżejsze o około 100 kg, co osiągnięto m.in. dzięki szerokiemu wykorzystaniu aluminium, wytrzymałej stali i włókna węglowego. Samo nowe nadwozie to oszczędność 62,14 kg.

Stylistycznie bez większych zaskoczeń. Niemcy - w swoim stylu - postawili na ewolucję i unowocześnienie modelu, a nie wymyślanie serii 5 na nowo i rewolucję. Piątka bardzo upodobniła się do flagowego samochodu producenta, serii 7.

Jednostki napędowe w Polsce

W dniu polskiej premiery będą oferowane następujące modele:

- 530i/530i xDrive (2.0 l; 252 KM i 350 Nm; 8-stopniowy skrzynia Steptronic)

- 540i/540i xDrive (3.0 l; 340 KM i 450 Nm; 8-stopniowy skrzynia Steptronic)

- 520d/520d xDrive (2.0 l; 190 KM i 400 Nm; 6-biegowa ręczna skrzynia albo 8-stopniowy Steptronic)

- 530d/530d xDrive (3.0 l; 265 KM i 620 Nm; 8-stopniowa skrzynia Steptronic).

Od marca przyszłego roku do oferty dołączą:

- 530e iPerformance (2.0 l wspomagane motorem elektrycznym; 252 KM i 420 Nm; 8-stopniowa skrzynia Steptronic);

- 520d EfficientDynamics Edition (2.0 l; 190 KM i 400 Nm; 8-stopniowa skrzynia Steptronic)

- M550i xDrive (4.4 V8; 462 KM i 650 Nm; 8-stopniowa skrzynia Steptronic).

BMW 530e i Performance, to BMW serii 5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Dwulitrowy silnik benzynowy dostanie do pomocy motor elektryczny. Systemowa moc nadal będzie wynosiła 252 KM, ale znacząco spadnie spalanie - producent zapewnia, że będzie wynosiło tylko 2 litry na 100 km.

Z kolei pod maską topowego M550i będzie pracowała potężna, 4,4-litrowa V-ósemka o mocy 462 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do zwyczajowych 250 km/h. Pierwsza setka? Równe 4 sekundy.

Ostatni krok do autonomicznej jazdy i wnętrze

BMW serii 5 zapożyczy kilka rozwiązań z flagowego modelu marki, serii 7. Będą to m.in. asystent utrzymania pasa ruchu (Steering and Lane Control Assistant), inteligentny tempomat oraz funkcja Stop&Go. Pozwoli to na półautonomiczną jazdę bez konieczności trzymania rąk na kierownicy. Oczywiście nie mamy jeszcze do czynienia z pełnoprawnym autopilotem, ale BMW wyraźnie odciąży kierowcę podczas męczącej jazdy w korku albo dłuższej trasy autostradą. Z innych nowości, BMW chwali się systemem wykrywającym zagrożenie na skrzyżowaniu (Crossroads Warning). Przewiduje on potencjalną kolizję i ostrzega o niej kierowcę. W razie braku reakcji może samodzielnie aktywować procedurę awaryjnego hamowania.

Jak prezentuje się nowe wnętrze BMW serii 5 możemy zobaczyć na oficjalnym filmie opublikowanym przez Bawarczyków:

Więcej o:
Copyright © Agora SA