Hybrydy mają w Polsce wzięcie

Popyt na hybrydy w Polsce rośnie. Najlepiej obrazują to wyniki osiągane przez Toyotę

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce od stycznia do września 2016 wyniosła 5 562 egzemplarzy - to wynik o 106 proc. lepszy od tego, jaki udało się osiągnąć Japończykom w analogicznym okresie poprzedniego roku. To głównie zasługa Aurisa, którego hybrydowe odmiany stanowią 35 proc. ogółu sprzedaży (2 789 sztuk). Drugie miejsce zajmuje RAV4 (1 536), a za nim plasuje się Yaris (1 057). Warto odnotować też wynik Priusa - 180 egzemplarzy nie robi spektakularnego wrażenia, ale przedstawiciele Toyoty nie ukrywają, że jak na polskie realia to wynik bardziej niż zadowalający.

Sprzedaży hybryd Toyoty w najbliższym czasie poprawi najnowsze auto Japończyków - C-HR. Crossover okazał się prawdziwym hybrydowym hitem. We wrześniu złożono na niego 480 zamówień - co prawda nie jest to jeszcze wynik sprzedażowy, ale świadczy o dużym zainteresowaniu modelem. Tym bardziej że w tym samym miesiącu druga najpopularniejsza hybryda Toyoty (RAV4) zebrała 264 zamówienia.

Toyota, będąca największym producentem hybryd na świecie, oferuje obecnie w Polsce 5 modeli z tym napędem. W tym roku do salonów trafiły dwie nowości: RAV4 Hybrid i Prius 4. generacji. We wrześniu tego roku ruszyła przedsprzedaż zupełnie nowego crossovera C-HR, którego premiera zapowiadana jest na początek przyszłego roku. W 2017 roku do oferty dołączy Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji - jedyny samochód hybrydowy w ofercie Toyoty zasilany dodatkowo z sieci energetycznej. Japończycy deklarują, że jego zasięg w trybie elektrycznym wynosi 50 km, zaś średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.