SCG003S | Król zakrętów

Pod nazwą SCG003S kryje się nowy supersamochód. Nie będzie się bił z Bugatti i Koenigseggiem na przyspieszenie i prędkość maksymalną. Ma być za to najlepiej pokonującym zakręty autem w klasie

Litery SCG to skrót od Scuderia Cameron Glickenhaus. Produkcja SCG003S ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku w Turynie, w zakładach Manifattura Automobil. Produkcja będzie ściśle limitowana, a cena na razie pozostaje tajemnicą. Jak przystało na supersamochód XXI wieku, nadwozie będzie zbudowane z włókna węglowego.

Wersja S ("Stradale") to ucywilizowane SCG003C ("Competizione"). Ekstremalna wersja skrojona pod tor prezentuje się tak:

Sercem superauta ma być potężna, doładowana V-ósemka o pojemności 4,4 litra. Moc szacowana jest na 750 KM. Osiągi? 350 km/h prędkości maksymalnej i okolice 3 sekund w sprincie do pierwszej setki. Ambicją producentów nie jest pobicie konkurentów w tych dwóch parametrach. SCG003S ma być "najszybszym supersamochodem w zakrętach". Wszystko dzięki ogromnemu dociskowi, który ma być porównywalny z samochodami typowo torowymi.

Oficjalna prezentacja SCG003S zaplanowana jest na marzec przyszłego roku i Salon Samochodowy w Genewie. To podczas szwajcarskiej imprezy poznamy wszystkie szczegóły techniczne nowego gracza w segmencie supersamochodów.