Audi TT RS | Ceny w Polsce | Małe R8

Audi TT RS jest oszałamiająco szybkie i osiągami wkroczyło na terytorium R8. Auto trafi do sprzedaży już w najbliższym czasie. Właśnie poznaliśmy cenę topowej TT-ki

Audi TT RS Coupe zostało w Polsce wycenione na 318 300 złotych.

Na wyposażeniu standardowym znajdziemy: tylne reflektory diodowe, podgrzewane lusterka boczne, sportowe fotele RS ze zintegrowanymi zagłówkami, sportową wielofunkcyjną kierownicę skórzaną RS czy komfortową klimatyzację automatyczną. Do najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych należy również standardowy, stały napęd na cztery koła quattro, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz Audi virtual cockpit. Z systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy warto wymienić: Audi parking system plus, asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji oraz aktywnego asystenta pasa ruchu Audi active lane assist.

Polskie ceny wersji bez dachu na razie pozostają tajemnicą.

Audi TT RSAudi TT RS fot. Audi

Audi TT RS | Najważniejsze informacje

Pod maską Audi TT RS pracuje pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów (R5 2.5 TFSI). Jego moc to okrągłe 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje tylko i wyłącznie z dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynią biegów S tronic, a moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (napęd quattro).

Osiągi robią wrażenie i bardzo zbliżają Audi TT RS do supersamochodu R8. TT RS w wersji coupe potrzebuje do osiągnięcia pierwszej setki zaledwie 3,7 sekundy! Niewiele gorzej jest w cięższym roadsterze, gdzie także złamano granicę 4 sekund - 100 km/h pojawia się na liczniku po 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h, z opcjonalnym pakietem - 280 km/h. Dla porównania, Audi R8 V10 do osiągnięcia pierwszej setki potrzebuje 3,5 sekundy. 

TT RS to nie tylko podkręcony silnik, ale także obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie. Za dopłatą można je wyposażyć w adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. Na liście opcji znajdziemy również ceramiczne tarcze hamulców wzmacniane włóknem węglowym. Standardowo Audi TT RS stoi na lekkich, 19-calowych felgach, oprócz nich dostępne są jeszcze dwudziestki.

Audi TT RS Coupe i Roadster mierzą 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i 1,34 m wysokości.

Audi TT RSAudi TT RS fot. Audi

Konkurencja

Audi TT RS bardzo trudno znaleźć na rynku bezpośredniego konkurenta. Podobną moc oferuje Porsche 718 Cayman S (2.5, 350 KM) - z automatyczną skrzynią PDK kosztuje 333 159 złotych. Jako ciekawostkę, warto też podać cenę Audi R8 V10 (5.2 540 KM), które jest od TT RS szybsze tylko o 0,2 sekundy, a jest sporo droższe. Ceny supersamochodu z Ingolstadt startują bowiem od 803 400 złotych.

Więcej o:
Komentarze (24)
Osiągi supersamochodu, a pół miliona złotych taniej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Xxx

    Oceniono 21 razy 13

    Diodowe reflektory... chłop pod śniegiem leżał z 10 lat. Dziś ledy to chopoki w golfach 3 pod remiza mają a gość opisuje to w aucie za ponad 300tysi. Albo podgrzewane lusterka. Miałem xsare 15 lat temu to to miała.

  • nikifor666

    Oceniono 10 razy 8

    porownanie czasow 0-100kmph jest obecnie bezsensowne. bardziej miarodajne byloby 0-100mph albo 0-200kmph.

    i tutaj TTRS juz tak blisko R8 nie jest.

  • lech2011

    Oceniono 7 razy 5

    Na wyposażeniu standardowym znajdziemy: tylne reflektory diodowe, podgrzewane lusterka boczne, sportowe fotele RS ze zintegrowanymi zagłówkami, sportową wielofunkcyjną kierownicę skórzaną RS czy komfortową klimatyzację automatyczną

    W samochodzie za 300k ? Niesamowite !

  • Grzegorz Piasek

    Oceniono 13 razy 5

    Te podgrzewane lusterka mnie urzekły, biegnę do salonu, ciekawe czy dadzą kredyt... ;)
    P.S. Moja mazda 323F '93 chyba podróżowała w czasie bo też ma takie...

  • Gość: przegość

    Oceniono 6 razy 4

    Płyta podłogowa z Golfa, silnik 2,5 z Golf-a USA z dołożonym turbo, i cena x4... mistrzostwo świata

  • nikifor666

    Oceniono 1 raz 1

    sranie w banie z tym przyspieszeniem do setki. napiszcie ile do 100mil/h albo do 200km/h. bo do setki to juz cala masa ma miedzy 3 a 4, zreszta jest tak ogromne pole do bledow w pomiarze czy w roznicy warunkow, ktore znaczaco wplyna na wynik, ze nie ma to sensu. w czasach roznic typu 7,8 a 6,1 do setki to mialo sens.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 3 razy 1

    Jak to nie ma konkurentów trochę wolniejszy i DUŻO tańszy Ford Mustang V8 według testów 4.8/s.

  • Chris Davidovki

    Oceniono 1 raz 1

    czerscy.......sport bryki kupuje sie dla prestizu, im drozsze tym wyzszy prestiz.......dla szybkosci si e kupuje GTRo podobne wrotki albo nitro pakuje

  • Gość: rth

    0

    "tylko i wyłącznie" - błąd językowy

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX