Salon Paryż 2016 | Toyota Prius Plug-in | Tylko litr na 100 km

Japoński producent przywiózł do Paryża kolejną wersję nowego Priusa. Tym razem jest to model zasilany jednostką hybrydową typu plug-in, umożliwiającą doładowanie akumulatora z domowego gniazdka. Według zapewnień Toyoty spala jedynie litr benzyny na 100 km

Nowa Toyota Prius Plug-In znana na niektórych rynkach jako Prime jest dłuższa, szersza i niższa niż poprzednik. Samochód ma 4,645 mm długości, 1,760 mm szerokości oraz 1,470mm wysokości. Zmiana rozmiarów to wynik wydłużenia zwisu przedniego, gdzie pojawiły się nowe lampy składające się z czterech modułów LED, nadające wyjątkowy wygląd. Oszczędniejsza wersja Priusa posiada również dodatkowe przetłoczenia poprawiające aerodynamikę. Każda dodatkowa krzywizna wpływa na współczynnik aerodynamiki, który w przypadku tego samochodu wynosi 0,25.

Jednym z celów Toyoty do roku 2050 jest zmniejszenie emisji CO2 o 90 procent. Dlatego nowy Prius Plug-In robi już poważny krok w tym kierunku. Producent zainstalował w nim system Dual Motor EV, dach wykorzystujący promienie słoneczne do ładowania oraz klimatyzację wykorzystującą pompę ciepła z wtryskiem gazu.

Japończycy zainstalowali w tym modelu nowe akumulatory o pojemności 8,8 kW/h ważące 120 kg. Podwoiły one zasięg samochodu na silniku elektrycznym oraz zwiększyły jego moc o 83 procent. Dzięki wspomnianemu wyżej systemowi Dual Motor Drive do pracy są wykorzystywane oba silniki elektryczne oraz generator służący do zwiększenia maksymalnej mocy do 92 KM. Do dyspozycji mamy jeszcze silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra pracujący w cyklu Atkinsona. Producent podaje, że jednostka przy naładowanych do pełna akumulatorach zużywa zaledwie 1l/100 km. Średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 22 g/km.