Salon Paryż 2016 | Renault Trezor | Silnik z Formuły E

W Paryżu Francuzi zaprezentowali ulepszone Renault Zoe z zasięgiem około 350 km na jednym ładowaniu. Oprócz małego miejskiego elektryka pokazano także koncept samochodu sportowego

Sercem konceptu jest silnik elektryczny pożyczony z bolidu Formuły E. Dostarcza on 350 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważący 1600 kg koncept do pierwszej setki rozpędza się w niecałe 4 sekundy. Dwie baterie i system odzyskiwania energii podczas hamowania również pochodzi z wyścigowego bolidu. Zasięg pozostaje tajemnicą.

Stylistycznie Trezor Concept jest rozwinięciem innego pojazdu studyjnego, modelu DeZir. Oprócz agresywniejszej i znacznie bardziej dynamicznej sylwetki największą nowością jest pozbycie się klasycznych drzwi. Żeby kierowca i pasażer mogli dostać się do środka unosi się cała przednia część samochodu.

W futurystycznym wnętrzu postawiono na zakrzywione ekrany Corning Gorilla Glass w technologii OLED.

Renault Trezor Concept
Renault Trezor Concept fot. Michał Dek

Oprócz nowatorskiej stylistyki i napędu elektrycznego w Trezorze Renault eksperymentuje także z autonomiczną jazdą. Koncept jest wyposażony w pełnoprawnego autopilota. Francuzi zapowiadają, że już w przyszłej dekadzie będą gotowi wdrożyć system autonomicznej jazdy do produkcyjnych modeli.

Więcej o: