Salon Paryż 2016 | Nissan Micra | Czas na zmiany

Zgodnie z przedpremierowymi zapowiedziami producenta, piąta generacja poważnie odmieniła Nissana Micrę. Japoński maluch już w 2017 r. ruszy na podbój Starego Kontynentu

Głównym rynkiem zbytu nowej Micry będzie Europa, gdzie hatchbacki są wyjątkowo popularne. Właśnie dlatego piąta generacja została opracowana na kontynencie, a produkcja już niedługo ruszy w zakładach Renault-Nissan we francuskim Flins.

W porównaniu z czwartą Micrą piątka jest niższa, szersza i dłuższa. Stylistycznie miejskie auto czerpie z konceptu Sway i produkcyjnych modeli japońskiego producenta (choćby Qashqaia). Mamy więc do czynienia z ostrzejszymi liniami, wyraźnymi załamaniami i grillem z charakterystyczną literą V. Współczynnik oporu powietrza wynosi teraz 0,29.

Nissan chwali się nową pozycją za kierownicą - siedzi się teraz niżej, co ma przełożyć się na lepsze wrażenia z jazdy. Niższą pozycję docenią też wyżsi pasażerowie, gdyż nowa Micra oferuje znacznie więcej miejsca na głowę. W ogóle mieszczuch stał się przestronniejszy i wygodniejszy. Zgodnie z zapowiedziami poprawiono jakość materiałów i ich spasowanie. Na pokładzie nie zabrakło też nowego systemu multimedialnego Nissana (ekran ma 7 cali), obsługi Apple CarPlay i Android Auto, nagłośnienia Bose, kamery 360 monitorującej otoczenie pojazdu czy nawigacji satelitarnej.

Nissan MicraNissan Micra fot. Nissan

Z systemów bezpieczeństwa warto wymienić: asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, monitorowanie martwego pola oraz inteligentne światła.

Na premierę dostępne będą dwa silniki. Pierwszy to benzynowy trzycylindrowiec o pojemności 0,9 litra i 90 KM mocy. Identyczną moc zaoferuje 1,5-litrowy diesel. Później do oferty dołączy jeszcze wolnossący, benzynowy silnik o mocy 73 KM. Będzie to najtańsza jednostka dostępna pod maską nowej Micry.

Nowa Micra do Polski powinna przyjechać w marcu 2017. Nie wiadomo jeszcze jak zmiany wpłyną na cennik popularnego mieszczucha.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.