Salon Paryż 2016 | Audi Q5 | Druga generacja bestsellera

Do tej pory sprzedano już ponad 1,6 miliona Audi Q5. Po ośmiu latach nadszedł czas na nową generację

Wraz z nową generacja Audi Q5 trochę urosło. SUV mierzy teraz 4,66 m długości, 1,89 m szerokości, 1,66 m wysokości i 2,82 m rozstawu osi. Mimo większych rozmiarów inżynierom z Ingolstadt udało się zbić wagę o 90 kg. Nowa, bardziej dynamiczna sylwetka przekłada się na lepszy współczynnik oporu powietrza - Cw wynosi teraz 0,30.

Pod względem stylistyki nie ma mowy o rewolucji czy wielkim zaskoczeniu. Audi w swoim stylu postawiło na ewolucję. Auto stało się znacznie nowocześniejsze, a z wyglądu upodobniło się do flagowego SUV-a marki, modelu Q7. Z największych nowości można wymienić nowy grill Singleframe oraz reflektory diodowe Matrix LED.

We wnętrzu wygodnie może podróżować pięć dorosłych osób. O komfort podróżujących dba nowa klimatyzacja, oświetlenie Ambiente (30 różnych barw) i fotele z funkcją masażu (opcja). Bagażnik urósł o 10 litrów - ma teraz od 550 do 610 litrów, a kiedy złożymy tylną kanapę 1550 l. Oczywiście na pokładzie nowoczesnego SUV-a premium nie mogło zabraknąć najnowszego systemu multimedialnego MMI (ekran ma 8,3 cala), wielofunkcyjnej kierownicy, Audi virtual cockpit, wyświetlacza przeziernego czy całej armii systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

Audi Q5Audi Q5 fot. Audi

Tak najważniejsze zmiany podsumował prezes zarządu Audi, Rupert Stadler:

Pierwsze Audi Q5 przez całe alta było najlepiej sprzedającym się SUV-em w swojej klasie. Zaprojektowanie jego następcy nie było zadaniem łatwym, ale właśnie dlatego stało się tak fascynujące. Nowym Q5 po raz kolejny podnosimy wyżej poprzeczkę. Najważniejszymi innowacjami, które znaleźć można na pokładzie tego SUV-a są: napęd quattro z techniką ultra, bardzo wydajne silniki, zawieszenie pneumatyczne z systemem kontroli amortyzacji oraz bogata oferta systemów infotainment i systemów wsparcia.

Audi Q5Audi Q5 fot. Audi

Pod maską będzie mógł pracować jeden z czterech silników. Jednostka benzynowa jest jedna, to mocne 2.0 TFSI (252 KM). Większy wybór będą mieli zwolennicy silników wysokoprężnych.  Do wyboru 2.0 TDI i w dwóch wariantach mocy (150 albo 190 KM) oraz mocniejsza, trzylitrowa V-szóstka TDI (286 KM i 620 Nm), która na razie będzie pełnić rolę topowej jednostki nowego Q5. Standardowo moc trafia na koła przedniej osi, a dla mocniejszych wariantów przewidziany jest napęd quattro.

Skrzynie biegów są trzy: 6-biegowa ręczna oraz dwusprzęgłowy automa S tronic o 7 przełożeniach. Dla 3.0 TDI dostępna ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic. Dla najmocniejszego Q5 przewidziano też sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Audi Q5 do polskich salonów sprzedaży zajedzie na początku 2017 roku. Cennik nowego SUV-a poznamy bliżej rynkowej premiery.