Salon Paryż 2016 | Renault Zoe | Ponad 300 km na jednym ładowaniu

Tuż przed rozpoczęciem targów w Paryżu holenderski oddział Renault potwierdził plotki, które krążyły już od jakiegoś czasu. Renault Zoe czeka poważna aktualizacja. Miejski elektryk stanie się prawdziwą alternatywą dla Tesli Model 3 i Opla Ampera-e

Renault Zoe otrzyma w Paryżu zestaw zupełnie nowych baterii. Do tej pory akumulatory francuskiego mieszczucha miały 22 kWh, teraz zastąpią je prawie dwukrotnie większe - 41 kWh. Co ważne, opracowane we współpracy z LG Chem nowe baterie zajmują dokładnie tyle miejsca, co poprzednie. Według zapowiedzi twórców, waga Zoe również ma pozostać na tym samym poziomie.

Co to oznacza? Nawet 400 km na jednym ładowaniu według standardów NEDC (New European Driving Cycle). Jednak laboratoryjne wyliczenia rzadko pokrywają się z rzeczywistością, co przyznaje samo Renault. Francuzi zapewniają, że podczas normalnej jazdy w prawdziwym świecie Zoe bez problemu pokona na jednym ładowaniu ponad 300 km. Realnym wynikiem ma być nawet 350 km.

Zasięg przekraczający 300 km sprawia, że Renault Zoe stanie się realną alternatywą dla dwóch wielkich elektrycznych premier, które szykują dla Europy Amerykanie z Tesli Motors i General Motors. Przypomnijmy, zasięg Modelu 3 to około 340 km, a Opla Ampera-e (Chevrolet Bolt) nawet 380 km.

Renault ZoeRenault Zoe fot. Renault | Wnętrze Renault Zoe

Renault Zoe | Co to za samochód?

Renault Zoe wielkością odpowiada przedstawicielowi segmentu B, Renault Clio. Obydwa auta łączy stylistyka oraz podobne wnętrze. Jednak to w znacznej mierze zupełnie inny samochód. Płyta podłogowa jest zmodyfikowana z powodu zamontowanych baterii litowo-jonowych. Takie samo jest przednie zawieszenie, ale tylne to już połączenie układu z Megane i nowych elementów, które muszą wytrzymać większą masę pojazdu (1465 kg).

Za napędzanie Renault odpowiada silnik elektryczny o mocy 88 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podawany przez producenta zasięg na jednym ładowaniu, to 210 km. Trzeba się jednak liczyć, że przy normalnym, poza laboratoryjnym użytkowaniu spadnie do 150 km. Nie jest to oszałamiający wynik, ale środowiskiem naturalnym Zoe jest miasto, a podczas dojazdów do pracy albo wypadów do sklepu więcej nie potrzeba. Przynajmniej tak uważa 50 000 kierowców.

Ponad dwukrotnie większy zasięg może tylko umocnić pozycję Zoe na europejskim rynku.

Czy Twoim zdaniem ulepszone Renault Zoe zagrozi Tesli Model 3?