Renault Clio RS | Polskie ceny | Tanio nie jest

Sportowy maluch od francuskiego producenta debiutuje w polskich salonach. Wiemy już, ile zapłacimy za najnowszą odmianę Renault Clio R.S.

Z zewnątrz Clio R.S. zostało optycznie poszerzone dzięki nowemu zestawowi zderzaków. Do tego są dostępne nowe felgi w rozmiarze 17 lub 18 cali oraz nakładki na progi. Auto wyposażono w sportowy spojler, dyfuzor oraz podwójny wydech opracowany przez firmę Akrapovic. Logo R.S. pojawia się na grillu, felgach oraz tylnej klapie.

Samochody przygotowywane przez zespół Renault Sport to łącznik pomiędzy wersjami osobowymi a wyczynowymi. Na liście wyposażenia nowego Clio R.S. znajdziemy takie elementy jak Launch Control czy system R.S. Drive oferujący trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Race. Do tego dochodzi jeszcze R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki przygotowane na potrzeby rajdów.

Ciekawostką jest oświetlenie w kształcie szachownicy ukrywające się pod nazwą R.S. Vision. Po raz pierwszy zaprezentowano je w wersji koncepcyjnej Clio R.S.16. Rozwiązanie umożliwia połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych ze światłami doświetlającymi zakręty oraz pozycyjnymi i drogowymi. Wszystko w celu poprawy widoczności podczas jazdy nocą.

Tanio nie jest

Sportowa wersja jest dostępna z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM (wersja Trophy). Obie jednostki współpracują z 6-stopniową skrzynią EDC.  Standardowa wersja jest dostępna z zawieszeniem Sport i Cup. Mocniejszy wariant można zamówić ze specjalnym zawieszeniem Trophy. Tak wyposażone auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. Pokonanie 400 metrów ze startu zatrzymanego zajmuje 14,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 235 km/h.

Renault Clio RS 200 EDC kosztuje od 92 400 złotych. Za mocniejszą wersję RS Trophy 220 EDC zapłacimy 98 900 złotych. Konkurencyjny Ford Fiesta ST z silnikiem o mocy 200 KM kosztuje od 94 150 zł. Peugeot 208 GTi (200 KM) kosztuje od 86 100 zł.

Więcej o:
Copyright © Agora SA