Compass będzie zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Jeepa Renegade. Auto będzie pozycjonowane pomiędzy dwoma modelami producenta - właśnie Renegade i większym Cherokee. Jeep nie podał jeszcze oficjalnych wymiarów nowej generacji, ale te pojawiły się w brazylijskich mediach (Compass przeznaczony na rynek południowoamerykański będzie produkowany w nowych zakładach koncernu w Brazylii). Mowa o 4,42 m długości, 1,82 m szerokości, 1,65 m wysokości i 2,64 m rozstawu osi.
Jednostki napędowe również pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać na premierę dwulitrowych, czterocylindrowych silników turbo i większej jednostki 2.4 Tigershark. Skrzynia biegów to automat o 9 przełożeniach. Oferta silnikowa będzie się sukcesywnie rozrastać i w znacznej mierze zależeć od rynku, gdzie Compass będzie sprzedawany. FCA mówi - na razie bez wdawania się w szczegóły - o "17 różnych wariantach".
Nie wiemy jeszcze do jakich krajów nowy Compass zajedzie. Całkiem prawdopodobne, że zobaczymy go również w Polsce. Koncern FCA zapowiada bowiem, że będzie to "prawdziwie globalny, kompaktowy SUV" - Compass ma być sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie.
Oficjalna prezentacja Jeepa Compass przewidziana jest na listopad i Salon Samochodowy w Los Angeles. Tam dowiemy się o SUV-ie znacznie więcej. W pierwszej kolejności auto trafi do sprzedaży w Stanach i Kanadzie (w pierwszym kwartale 2017 r.), a potem ruszy na podbój reszty kontynentów.