• Link został skopiowany

Volkswagen | Nowe silniki elektryczne

Mija już rok od zamieszania związanego z Dieselgate, a tymczasem koncern Volkswagen bardzo mocno stawia na silniki elektryczne. Nimiecki producent pracuje nad nową serią przeznaczoną dla napędu hybrydowego
Volkswagen Tiguan GTE Active
fot. Volkswagen

Zagraniczni dziennikarze, którzy mieli okazję zwiedzić w ostatnich dniach fabrykę niemieckiej marki w Kassel poznali trochę szczegółów dotyczących jednostek elektrycznych.

Aktualnie na linii produkcyjnej fabryki jest montowany silnik EAQ 210. Motor o maksymalnej mocy 80 KM i 210 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest używany w modelu e-Up! Wariant EAQ 270 dysponuje mocą 114 KM oraz 270 Nm. Konstrukcja jest wykorzystywana w modelu e-Golf. Oprócz tego niemiecka fabryka montuje silniki DQ400e o mocy 107 KM i maksymalnym momencie 400 Nm, które są wykorzystywane w Golfie GTE, Passacie GTE oraz Audi A3 E-Tron.

W najbliższym czasie fabryka rozpocznie produkcję jednostki DL382e, która trafi pod maskę Audi Q5 i Q7 w wersji PHEV z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowa konstrukcja dysponuje mocą 126 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Koncern Volkswagen pracuje również nad napędem dla nowego hybrydowego Tiguana GTE, który będzie zasilany nową konstrukcją Q5NF. Jednostka elektryczna zapewni napęd na cztery koła w tym modelu.

Więcej o: