Salon Paryż 2016 | Honda Civic X | Nareszcie dla Europy

Honda kazała europejskim kierowcom bardzo długo czekać na nowego Civica. Jednak dziesiąta odsłona kompaktu nareszcie dojechała na Stary Kontynent. Tuż przed oficjalną paryską Japończycy podzielili się z nami zdjęciami i pierwszymi danymi technicznymi

W nową, dziesiątą już generację europejska Honda Civic wjeżdża dłuższa o 130 mm, szersza o 30 mm i o 20 mm niższa. Dzięki zastosowaniu nowej platformie podłogowej większe rozmiary nie wpłynęły negatywnie na wagę kompaktu. Wręcz przeciwnie - Civic schudł o 16 kg. Oprócz oszczędności w masie nowa platforma jest też bardziej wytrzymała i o 52% odporniejsza na skręcanie. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm. Większe rozmiary mają wpłynąć przede wszystkim na większy komfort podróżowania, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie "wygodnie mogą się rozsiąść nawet wysokie osoby".  Bagażnik pomieści 478 litrów - dokładnie tyle co w aktualnej generacji.

Wnętrze i systemy bezpieczeństwa

Najważniejsze miejsce na desce rozdzielczej zarezerwowano dla 7-calowego ekranu dotykowego, który będzie sercem udoskonalonego systemu multimedialnego. Honda Civic zaoferuje oczywiście łączność z telefonami w technologii Apple CarPlay oraz Androi Auto. Na liście opcji znajdzie się satelitarna nawigacja Garmin z licencją na 5-letnie aktualizacje map. Do wyboru trzy zestawy audio. Podstawowy (160 W) będzie się składał z 4 głośników, półkę wyżej dostaniemy 8 głośników (180 W), na szczycie znajdzie się system z 11 głośnikami.

Honda zapewnia, że do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały lepszej jakości, a ich spasowanie będzie stało na jeszcze wyższym poziomie.

Honda Civic XHonda Civic X fot. Honda

Z nowoczesnych systemów bezpieczeństwa Japończycy wymienili m.in.: adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o kolizji, system awaryjnego hamowania w ekstremalnych sytuacjach, asystenta pasa ruchu oraz system monitorujący martwe pole.

Silniki i skrzynie

Pod maską nowego Civica będą mogły pracować trzy jednostki napędowe. Dwa nowe silniki benzynowe to trzycylindrowy 1.0 VTEC Turbo o mocy 127 KM i 200 Nm momentu oraz większy, czterocylindrowy 1.5 VTEC (182 KM i 260 Nm). Diesel jest jeden. To turbodoładowany, 1,6-litrowy i-DTEC o mocy 120 KM.

Silniki benzynowe będą parowane z 6-biegowym manualem i - za dopłatą - bezstopniową skrzynią CVT. Dla turbodiesla będzie dostępna skrzynia ręczna oraz automat o 9 przełożeniach.

Honda Civic XHonda Civic X fot. Honda

Przedstawiciele Hondy twierdzą, że producent nie planuje wprowadzenia wersji hybrydowej. Jednak jak dowiedział się serwis Autocar nowa platforma jest przystosowana do takiego rozwiązania. Możemy się więc spodziewać, że jeżeli kierowcy będą się o hybrydowego Civica dopytywać i okaże się on opłacalny, to w przyszłości przyjazny środowisku kompakt się pojawi. Wykluczona jest za to wersja 100% elektryczna.

Kiedy premiera?

Honda wprowadzi Civica X do europejskich (również polskich) salonów w marcu przyszłego roku. Na pierwszy ogień pójdą wersje z silnikami benzynowymi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Diesle wejdą do sprzedaży pod koniec 2017 r..

Więcej o:
Komentarze (67)
Salon Paryż 2016 | Honda Civic X | Nareszcie dla Europy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jantarus11

    0

    co im odbiło z tym dziwolągiem

  • Gość: niko

    Oceniono 2 razy -2

    z boku wygląda jak toyota corolla 8 generacji, tyle że ze spojlerami...

  • Gość: Honda Fan

    Oceniono 4 razy -2

    Wygląda kosmicznie, ale to ciągle ciężka honda, nieopracowane uszczelki, plastiki takie sobie, deska do wyczyszczenia mega ciężko, trzy kolory "niebieskich" wyświetlaczy" każdy inny odcień. Niby drobiazgi ale jednak.

  • Gość: cox

    Oceniono 14 razy 14

    A złom w postaci golfa oprócz wioski jeszcze ktoś kupuje?

  • Gość: Hond fan

    Oceniono 2 razy 0

    No sorry, 1,0 trzy cylindry, od generacji VIII hondzia nie jedzie bo jest ciężka. 16kg lżejsza to jest nic, powinna być odchudzona o 160kg, CVT utrata mocy której brak, zwiększone spalanie, niska trwałość przekładni. Golf nie musi się bać hondy, w USA/Kanadzie honda civic jest tania od 18,6 tyś do 26,5 tyś USD a golf drogi od 19,8 do 40 tyś USD. Honda w Europie, to pół roku oczekiwania, chyba że bierzesz to co na placu, i tak jakoś samo się układa. Na plus że w końcu jest 8 biegowy automat, obecny 5 biegowy automat to delikatnie mówiąc kpina.

  • Gość: Janusz

    Oceniono 14 razy 12

    Moje marzenie. Mam ósemkę (UFO), dla mnie to najpiękniejsze autko wśród dostępnych dla mojej kieszeni.

  • Gość: olo

    Oceniono 6 razy -2

    Jest brzydka ale ją chcę

  • Gość: gogo

    Oceniono 4 razy -2

    Myśle, że Niemcy już drżą. haha Ostatnio było, że VW drży przed szmelcem zwanym Kia Optima teraz ma bać się Hondy. Co wy pijecie przed pisaniem tych art.

  • dudecs

    Oceniono 13 razy 7

    W Stanach i w Kanadzie (wiem, bo dziele swoj czas pomiedzy oba kraje), Civic bije Golf'a na glowe jezeli chodzi o popularnosc. Trudno sie dziwic - kto by sie zachwycal Golf'em ktory wyglada podobnie do samochodu z lat 90'tych. Ja ostatnio bylem na zakupach samochodu dla nastoletniej corki - ogladalem Golf'a i czulem sie jak 20 lat temu w sensie stylistyki. Wybralem nowego Civic'a sedan - EX-L z Honda Sensing (1.5 turbo 174KM), bo jezdzi i wyglada lepiej niz konkurencja w klasie compact (tylko Mazda 3 jest porownywalna).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX