Konkurenci i ocena końcowa

NASZE POMIARY

+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie

* dane fabryczne

GAZ

znakomity układ jezdny, precyzyjny układ kierowniczy, wysoka kultura pracy silnika, łatwo wyczuwalne hamulce, wygodna pozycja za kierownicą, dobra widoczność, solidne wykończone, komfortowe i dość przestronne wnętrze, odłączalny DSC, świetne audio (w wersji z procesorem), bardzo skuteczne adaptacyjne reflektory ksenonowe

HAMULEC

zrywająca z dobrymi starymi wzorami stylizacja - szczególnie na tle "iks-piątki" i szczególnie wnętrza, podatne na przegrzanie hamulce, kiepskie warunki gwarancji

NASZE NOTY

skala 0-8

OCENA KOŃCOWA - 6,3

BMW utrzymuje, że modelem X3 zapoczątkowało nową klasę SAV (Sport Activity Vehicle), a to nic innego jak tańsze wydanie obecnej na rynku od ponad czterech lat X5-tki. BMW X3 jest nieco mniejsze, ma uboższe wyposażenie, mniej elegancji, ale jeździ wyśmienicie i ma znakomity silnik, jeśli tylko twój portfel wytrzyma wizyty na stacji paliw. Nie musisz obawiać się, że jest za duży i tym samym uciążliwy w prowadzeniu - bo nawet filigranowa kobietka poradzi sobie z nim bez problemów.

EURONCAP

Testu zderzeniowego nie przeprowadzono

ZDANIEM MISTRZA (Wojciech Cołoszyński)

Nie sądziłem, że tego rodzaju auto okaże się tak zwinne. W jakiś cudowny sposób konstruktorom BMW udało się zapanować nad jego (z definicji) sporą masą i wysoko położonym środkiem ciężkości. W efekcie jeździ się nią niemal tak jak półsportową osobówką. Układ kontroli trakcji (zwany tu DSC) reaguje wystarczająco późno, by nie pozbawić kierowcy przyjemności delikatnych poślizgów. Do tego niezłe osiągi, ergonomia i audio. Gdyby jeszcze wyglądała tak, jak jeździ...

KONKURENT

Lexus RX300

Cena: 231 tys. zł

Moc: 204 KM

V maks: 200 km/h

Do momentu pojawienia się na rynku X3 Lexus konkurował nawet z większym X5. Jednak mniejsze BMW celniej trafia w klientów Lexusa. Japończyk ma zaprojektowane z polotem, znakomicie wykończone i wyciszone wnętrze. Zachwyca komfortem podróżowania i wyposażeniem. Niestety, w ofercie jest tylko jeden silnik i tylko jedna - automatyczna - skrzynia biegów. Pod względem zwinności, dynamiki i precyzji prowadzenia zdecydowanie za BMW.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.