Niemiecki pickup debiutuje na rynku z najnowszą generacją silnika V6 TDI. Nowy motor generuje 224 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 130 Nm więcej niż w przypadku flagowej jednostki z poprzedniej generacji Amaroka. Do wyboru są przekładnie sześciobiegowa mechaniczna lub ośmiostopniowa automatyczna.
Ceny wersji napędzanej silnikiem V6 TDI o mocy 163 KM (napęd na 4 koła 4MOTION) z wyposażeniem Trendline i z podwójną kabiną – zaczynają się od 111 750 zł netto. Wersja ta będzie jednak dostępna dopiero w drugim kwartale przyszłego roku. W przedsprzedaży dostępne są wyłącznie Amaroki w odmianach Hightline (153 800 zł) i specjalnej edycji Aventura (184 250 zł netto).
Nowy Volkswagen Amarok mierzy 5,25 metra długości i 2,23 m szerokości (licząc z lusterkami). Pickup w przedziale ładunkowym mieści standardową europaletę, przewiezie ładunek o masie jednej tony i - w niektórych wersjach - pociągnie przyczepę o masie 3,5 tony.
Jak ceny Amaroka wypadają na tle konkurencji? Jest zbyt wcześnie, by o tym mówić, bo przedsprzedażowa oferta jest niepełna.