Toyota ProAce Van | Ceny w Polsce | Bogate wyposażenie

Toyota ProAce wchodzi do sprzedaży w Polsce. Kierowcy będą mogli wybrać spośród pośród trzech długości nadwozia, dwóch rozstawów osi, dwóch wersji wyposażenia oraz pięciu silników współpracujących ze skrzynią manualną i automatyczną

Japońsko-francuska współpraca zaowocowała kolejnymi trojaczkami. To Toyota ProAce, Peugeot Traveller oraz Citroen Spacetourer. Cała trójka wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku. Właśnie poznaliśmy cennik Toyoty ProAce.

Ceny w Polsce

Na 73 000 zł netto (89 790 zł brutto) został wyceniony najmniejszy ProAce Van Compact. Auto mierzy 4,6 m długości. W przestrzeni bagażowej o pojemności 4,6 m3, długości 2,1 m i szerokości 1,6 m można załadować towary o masie do 1000 lub 1250 kg przy zwiększonej ładowności pojazdu. Pod maską mogą pracować dwa silniki - 1.6 D-4D o mocy 95 albo 115 KM.

Większy ProAce Medium Van o długości 4,9 m i rozstawie osi 3,2 m kosztuje 78 400 zł netto (96 400 zł brutto). Przestrzeń bagażowa mierzy 2,5 m długości i 5,3 m3 objętości. W zależności oD wersji na pokładzie Medium Van przewieziemy od 1000 do 1400 kg. Jednostki napędowe? 2 różne pojemności (1.6 albo 2.0) i 5 wariantów mocy (od 95 do 180 KM). Topowa jednostka 2.0 180 KM współpracuje z automatyczną skrzynią biegów.

ProAce Long mierzy 5,3 m długości. Największy w rodzinie Van został wyceniony na 86 200 zł netto (106 020 zł brutto). Do wyboru cztery silniki: 95 KM, 120 KM i 150 KM ze skrzynią manualną oraz 180 KM z automatem. Na pace (2,8 m długości, 1,6 m szerokości oraz 6,1 m3 objętości) zmieścimy od 1200 do 1400 kg towaru.

Toyota ProAce
Toyota ProAce fot. Toyota

Wersje wyposażenia

Podstawowa wersja Life zawiera centralny zamek, elektryczne szyby przednie, gniazdko 12 V na desce rozdzielczej, fotel kierowcy z podłokietnikiem, tapicerkę materiałową i pełną przegrodę przestrzeni bagażowej. Bezpieczeństwo zapewniają poduszki powietrzne chroniące kierowcę i 2 pasażerów, układ stabilizacji toru jazdy ESC, system wspomagający pokonywanie podjazdów HAC oraz system odcięcia paliwa w przypadku uderzenia i czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa. Wskaźnik zmiany biegów wspomaga kierowcę w ekonomicznej jeździe, podobnie jak system Start&Stop dostępny z niemal wszystkimi rodzajami silników.

Wersja Active została wzbogacona o klimatyzację oraz system audio ze zintegrowanym wyświetlaczem, Bluetooth i wejściem USB. Fotel kierowcy ma regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Samochód jest wygodniejszy w użytkowaniu także dzięki dodatkowym gniazdkom 12V w schowku i z tyłu pojazdu oraz kluczykowi z pilotem. Przegroda przestrzeni ładunkowej jest w tej wersji przeszklona, a materiałowa tapicerka ma elementy winylowe, co zwiększa jej trwałość i ułatwia czyszczenie.

Co na to konkurencja?

Peugeot i Citroen na razie zwlekają z ujawnieniem cen swoich trojaczków. Ceny Volkswagena Transportera (2.0 Diesel 102 KM) startują do 101 352 zł brutto. Transit Custom z bardzo podobnym silnikiem (2.0 Diesel 105 KM) to wydatek 100 430 zł brutto. Z kolei Fiat Ducato (1.6 Diesel 95 KM) kosztuje 100 860 zł brutto. To propozycje droższe od ProAce. W segmencie znajduje się również tańsze od Toyoty Renault Trafic - za diesla 1.6 90 KM trzeba zapłacić 85 977 zł brutto.

Więcej o: