Hyundai Ioniq | Ceny w Polsce | Atak na lidera

Na polskim rynku debiutuje najmłodsze dziecko koreańskiego koncernu - model Ioniq. Znamy kwotę, która otwiera cennik wersji hybrydowej

Hyundai Ioniq jest pierwszym na świecie samochodem, w którym jedno nadwozie oferowane jest z trzema różnymi rodzajami jednostek napędowych do wyboru: elektryczny, hybrydowy oraz hybrydowy plug-in. Do napędu Ioniqa posłużył czterocylindrowy, benzynowy motor 1,6 l generujący 105 KM wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 43,5 KM, który zasilany jest akumalatorami litowo-jojnowymi. Podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm. Z silnikiem współpracuje  nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Dzięki takiemu połączeniu napędzany na przednie koła Ioniq osiąga „setkę” w 10,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Według wstępnych danych fabrycznych średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,4 l/100 km.

Za najtańszego Ioniqa w wersji Business trzeba zapłacić 99 900 zł. W standardzie otrzymujemy m.in. dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, aktywny tempomat, czujnik deszczu oraz 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Akumulatory objęte są ośmioletnią gwarancja lub dystans 200 tys. km. Podobno są odporne na tak zwany "efekt pamięci" co oznacza, że bez względu na liczbę ładowań dysponują pełną, początkową pojemnością.

Największy konkurent, czyli Toyota Prius, to wydatek minimum 119 000 złotych. Kolejne wersje modelu Ioniq dołączą do oferty w najbliższym czasie.

Czy tak wyceniony Hyundai Ioniq ma szansę w rywalizacji z Toyotą Prius?