Tuning | Piecha AMG GT-RSR | Poprawić doskonałość

Mercedes zaprezentował dwa miesiące temu najszybszą i najlżejszą wersję modelu AMG GT R. Specjaliści z firmy Piecha postanowili poprawić dzieło mistrzów

W przypadku supersamochodów zawsze znajdą się klienci gotowi wydać jeszcze większe pieniądze na mocniejszy i bardziej unikatowy wariant. Do takich ludzi z pewnością przemówi najnowszy projekt od Piecha, czyli AMG GT-RSR.

Na dobry początek poprawiono kwestię aerodynamiki. Dołożono większe skrzydło, które poprawi docisk na tylnej osi. Element wykonany z karbonu dopracowano z pietyzmem w tunelu aerodynamicznym. Więc nie ma tutaj mowy o przypadkowym kształcie tego elementu.

W wersji fabrycznej jest również montowany aktywny spojler, który wysuwa się przy wyższej prędkości. Nie usunięto go. Jego zadaniem jest wspomaganie większego spojlera. Pod kątem przepływu powietrza dopracowano również podwozie oraz dyfuzor. Z przodu pojawiły się karbonowe splittery. Przedni zderzak zamieniono na ten z wersji GT S.

Piecha AMG GT-RSRPiecha AMG GT-RSR Fot. Piecha Design

Potwór od Piecha stoi na oponach Yokohama Advan Sport Vt05. Ogumienie o rozmiarach 275/35 ZR19 z przodu i 305/30 ZR20 z tyłu pozwala bezpiecznie rozwijać prędkość 330 km/h. Fabryczna wersja rozpędza się do 318 km/h. Co ciekawe, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h wolniej o 0,1 s w porównaniu ze standardowym AMG GT R.

Pod maską pracuje V8 4.0 biturbo. Jednostka w wersji fabrycznej osiąga maksymalną moc 585 KM, a maksymalny moment obrotowy to 700 Nm. W tym przypadku mamy do dyspozycji 612 KM i 840 Nm.

Najmniej zmian dotknęło wnętrze. Pojawiła się tam jedynie nowa tapicerka oraz detale z logo tunera.

Więcej o:
Copyright © Agora SA