BMW Z4 | To już koniec

W Bawarii nadszedł czas pożegnań. Fabrykę w Ratyzbonie opuścił właśnie ostatni egzemplarz BMW Z4. Czego możemy się spodziewać po jego następcy?

BMW Z4 E89 było produkowane w Ratyzbonie od 2009 roku. Po 7 latach z linii montażowej zjechał własnie ostatni egzemplarz. To topowa wersja sDrive35is z 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem o mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tej wersji BMW Z4 rozpędza się do pierwszej setki w 4,8 sekundy i osiąga 250 km/h prędkości maksymalnej. Ostatnie Z4 pomalowana na charakterystyczny pomarańczowy kolor Valencia Orange Metallic.

Licznik produkcji zatrzymał się na ponad 115 tysiącach egzemplarzy. To już koniec BMW Z4. Przyszłość należy do jego następcy, modelu Z5.

Umarł król, niech żyje król | Co już wiemy o BMW Z5

Inżynierowie BMW już od jakiegoś czasu pracują nad nowym roadsterem. Z5 oprócz zmian w stylistyce nadwozia i wnętrza będzie odróżniał jeszcze jeden znaczący element. Zamiast twardego dachu pojawi się tam konstrukcja z brezentem. Ma to swoja wady i zalety, ale w kwestii redukowania masy samochodu nie ma konkurencji.

BMW Z5 będzie większe od Z4. Nowe auto będzie miało dłuższą maskę, szeroki grill w kształcie nerek, krótki zwis tylny. Kierowca będzie zajmował niską pozycję za kierownicą. Niewykluczone, że równolegle pojawi się też model ze znaczkiem Toyoty, który będzie duchowym następcą modelu Supra. Poza wersją roadster bawarski producent zaprezentuje także wersję coupe, która pojawi się rok po premierze Z5.

Wizualizacja BMW Z5Wizualizacja BMW Z5 fot. OmniAuto.it | Wizualizacja BMW Z5

Pod maską pojawią się dobrze znane cztero- i sześciocylindrowe silniki konstrukcji BMW. Poza tym kierowcy mogą liczyć na mocną wersję hybrydową, która zostanie przygotowana przez specjalistów z Japonii. Nie zabraknie także wersji z literką "M", która w maksymalnym wariancie zaoferuje nawet 600 KM. Auto w standardowej wersji będzie napędzane na tylną oś. Za dodatkową opłatą będzie można zamówić xDrive przekazujący napęd na wszystkie koła.

Premiera nowego modelu jest planowana gdzieś w okolicach 2017 lub 2018 roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA