- Czterocylindrowy silnik turbodoładowany VC-T Infiniti to owoc przeszło 20 lat prac projektowych - powiedział Roland Krüger, prezes Infiniti Motor Company. - Technologia VC-T to ogromny skok Infiniti w przyszłość. To kolejny rewolucyjny etap maksymalizacji wydajności silnika o spalaniu wewnętrznym. Ten technologiczny przełom pozwala uzyskać wyczynowe osiągi benzynowego silnika 2.0 turbo przy zachowaniu wysokiej efektywności - dodał.
Technologia silnikowa VC-T (Variable Compression-Turbocharged) umożliwia bezstopniowe podnoszenie lub obniżanie denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów) aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). System sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.
Co to oznacza dla kierowcy? Mniejsza masa silnika i jego gabaryty to ogromna zaleta przede wszystkim dla konstruktorów japońskiej marki. Dla kierowcy najważniejsze są ograniczone zużycie paliwa i emisja szkodliwych substancji, mniejszy hałas i znikome wibracje.
Więcej szczegółów dotyczących nowego silnika Infiniti ze zmiennym stopniem sprężania poznamy na jesiennych targach w Paryżu.