Tuning | Porsche 959 z osiągami 918 Spyder

Porsche 959 to jeden z najwspanialszych samochodów swoich czasów. Jeden z posiadaczy klasyka postanowił dostosować go do XXI wieku i rzucić wyzwanie 918 Spyder

BMW 507 Elvisa Presleya odrestaurowane

Bruce Canepa, właściciel 959 i szef Canepa Motorsport, już od dłuższego czasu dłubie przy słynnym Porsche. Amerykanin właśnie pochwalił się trzecią generacją swojego dzieła. Zmodyfikowane Porsche zostało ochrzczone Canepa Motorsport's 'Gen III' 959.

Największą zmianą jest potężny zastrzyk mocy dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania. Porsche 959 ma teraz aż 763 KM mocy - ponad 300 KM więcej niż oryginał. Oprócz grzebania w silniku tuner zajął się także zawieszeniem, hamulcami i układem kierowniczym. Kompleksowa modyfikacja ma uczynić z 959 "supersamochód naszych czasów".

Nie znamy jeszcze osiągów tej bestii, ale Canapa Motorsport zapewnia, że Gen III nie będzie miał problemów z nadążeniem za Porsche 918 Spyder. A superhybryda z Zuffenhausen osiąga pierwszą setkę w 2,8 sekundy i rozpędza się do 340 km/h.

Canapa Motorsport nie podało cen pakietu modyfikacji. Tanio na pewno nie będzie. Już sam zakup Porsche 959 to spory wydatek - na aukcjach jego cena grubo przekracza milion dolarów. Już niedługo dom aukcyjny Mecum Auctions przeprowadzi licytację klasyka. Spodziewana cena? Nawet 5 milionów złotych.

Porsche 959

Legendarny supersamochód powstawał w latach 1986-1989 i był swego czasu najszybszym produkcyjnym samochodem.

Porsche 959Porsche 959 fot. Mecum Auctions

Na pokładzie 959 pracował sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,8 litra. Motor Porsche generował aż 451 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracował z 6-biegowym manualem. Waga superauta? 1450 kg. Moc trafiała na wszystkie cztery koła (napęd 4x4 sterowany elektronicznie - duża nowość w tamtych czasach). Z innych ciekawostek, dotyczących modelu 959 warto wspomnieć nadwozie zbudowane z kewlaru i aluminium oraz regulowaną wysokość zawieszenia. Pod wieloma względami Porsche 959 wyprzedziło swoje czasy.

Porsche z 1986 roku osiągami może zawstydzić niejedno sportowe auto naszych czasów. Pierwsza setka na liczniku? Imponujące 3,7 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna to aż 317 km/h. Razem z Ferrari F40 Porsche 959 rozpoczęło nową, superszybką erę w motoryzacji.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i motyle

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.