W Agerze XS pracuje ten sam silnik, co w dawcy, czyli ekstremalnym modelu RS. To 5-litrowa V-ósemka Twin Turbo. Dzięki turbodoładowaniu z silnika wyciśnięto obłędną moc 1176 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Agera RS waży tylko 1395 kg, XS będzie trochę cięższa, ale nie wiemy jeszcze jak nadprogramowe kilogramy wpłyną na osiągi.
W RS prędkość maksymalna grubo przekracza 400 km/h, a przyspieszenia mogą przyprawić o zawrót głowy. Pierwsza setka to kwestia 2,8 sekundy. Jednak jeszcze ciekawiej robi się przy wyższych prędkościach. 300 km/h na liczniku? 14 sekund. 400 km/h? Niewiele ponad 20 sekund.
Agera XS wyróżnia się pomarańczowym malowaniem i kilkoma aerodynamicznymi dodatkami. Największe wrażenie robi ogromne tylne skrzydło. Jak określają je sami Szwedzi, "największe jakie kiedykolwiek użyto w Koenigseggach".
Koenigsegg Agera XS będzie jedną z gwiazd zbliżającego się Pebble Beach Concours d'Elegance. Kalifornijska impreza startuje już 21 sierpnia.
ZOBACZ TAKŻE: