Hyundai mocno podkreśla, że nowe i30 to auto zaprojektowane, stworzone i testowane w Europie. Ma to pomóc w przekonaniu klientów do tego, że nowy kompakt nie będzie odbiegał jakością od takich rynkowych gigantów jak Volkswagen Golf czy Opel Astra. Koreańskie samochody już dziś zupełnie nie przypominają tego, czym były jeszcze 10 lat temu, a nowe i30 ma być kolejnym krokiem naprzód. Hyundai nie ukrywa, że z europejskiego punktu widzenia to najważniejszy model w jego gamie.
- To samochód dla każdego. Projektując ten model, mieliśmy na uwadze dotarcie do bardzo szerokiej grupy klientów - powiedział Peter Schreyer, Prezes i Główny Projektant Hyundai Motor Group. - Charakterystyczny dla Hyundaia język projektowania, oparty o płynnie poprowadzone linie i przetłoczenia, ewoluował w kierunku bardziej ponadczasowej stylistyki. Razem z i30 zadebiutuje także nowo opracowany kaskadowy grill, zastępujący stosowaną dotychczas heksagonalną osłonę - dodał.
Zaawansowane technologicznie rozwiązania, indywidualizm i elastyczność - to zdaniem Koreańczyków oczekiwania dzisiejszych klientów. Hyundai twierdzi, że nowe i30 spełni wszystkie te wymagania.
Na razie nie wiemy, jakie silniki trafią pod maskę koreańskiego kompaktu. Światowa premiera odbędzie się 7 września.
ZOBACZ TAKŻE: