Anders Warming odpowiada m.in. za Mini Countryman, Paceman, Cabrio, Clubman oraz trzecią generację kultowego Coopera. W tym roku duński projektant postanowił poszukać nowych wyzwań. Odszedł z BMW i przeszedł do Borgwarda. Warming ma pomóc marce powrócić z motoryzacyjnych zaświatów i podbić rynki całego świata.
Zadanie o tyle ambitne, że zarząd Borgwarda planuje sprzedawać już w 2025 około 1,6 miliona samochodów rocznie.
Marka Borgward zniknęła z rynku już przeszło 50 lat temu, w 1962 roku. Niemcy powrócili triumfalnie we Frankfurcie z zupełnie nowym samochodem. Zgodnie z obowiązującą w motoryzacji modą, był to SUV o nazwie BX7. W Genewie marka uzupełniła swoją ofertę o dwa mniejsze modele: BX5 oraz BX6 TS. Również z szeroko pojętego segmentu SUV-ów i crossoverów.
Produkcja BX-7 ma ruszyć już w najbliższych tygodniach, a SUV trafi do pierwszych klientów jeszcze w tym roku. Najważniejszym rynkiem zbytu dla Borgwarda mają być Chiny. To właśnie w Państwie Środka Niemcy rozpoczną sprzedaż. Następne w kolejce są Indie, Republika Południowej Afryki i Rosja.
Kiedy Borgward powróci na Stary Kontynent? Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w 2017 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Borgward BX7 | Powrót po latach
źródło: Okazje.info