Wielkopolskie zakłady zaczynały w 1994 od montażu Skody Felicii. W pierwszym roku powstało zaledwie 800 sztuk. Z biegiem lat fabryka się rozwijała, a z jej taśm produkcyjnych zjeżdżały też Volkswageny (Bora, Polo, Passat), Seat Cordoba czy Audi A6. Na terenie zakładów funkcjonuje również odlewnia - powstają w niej komponenty aluminiowe, które trafiają do wielu modeli Grupy Volkswagen.
Przełomowy okazały się lata 2002 i 2003. Zaprzestano wtedy produkcji Skody Fabii, a wielkopolskie zakłady postawiły na produkcję aut użytkowych, Volkswagena Transportera i Caddy.
To właśnie Caddy okazał się jubileuszowym 2,5-milionowym samochodem. Auto trafiło do pana Dominika Pochodyła, przedsiębiorcy, który na co dzień prowadzi sad i tłocznię.
Obecne moce produkcyjne polskiej fabryki to aż 720 samochodów na dobę. W 2015 roku w Poznaniu wyprodukowano 170 810 pojazdów: 20 477 Transporterów i 150 363 sztuk Caddy.
2 500 000 samochodów to dla nas piękny jubileusz. Jestem dumny z naszych pracowników i z tego jak bardzo rozwinęło się nasze przedsiębiorstwo na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Jesteśmy największym pracodawcą w Wielkopolsce, silnym ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe z średnią roczną produkcją na poziomie 170 - 175 tysięcy samochodów. Nasza pozycja umocni się wraz z uruchomieniem nowego zakładu modelu Volkswagen Crafter w Białężycach koło Wrześni, które zaplanowane jest na drugą połowę tego roku". - mówi Dietmar Mnich, Dyrektor Zakładu Volkswagena w poznańskim Antoninku.
ZOBACZ TAKŻE: