Kia Niro bazuje na nowej platformie koreańskiego koncernu, która będzie wykorzystywana w zielonych samochodach Hyundaia i Kii. Niro wiele elementów zapożyczyła z konkurenta Toyoty Prius, Hyundaia Ioniq. Crossover mierzy 4 355 mm długości, 1 805 mm szerokości, 1535 mm wysokości i 2 700 mm rozstawu osi.
Sercem Kii Niro jest układ hybrydowy o łącznej mocy 141 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na pokładzie współpracują ze sobą dwa silniki. 1,6-litrowy spalinowy czterocylindrowiec DOHC (105 KM, 147 Nm) dostał do pomocy elektryczny motor (44 KM, 170 Nm). Moc trafia na koła przedniej osi. W standardzie Kia Niro wyposażona jest w 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DCT.
Osiągi? Pierwsza setka to kwestia 11,5 sekundy, a Niro rozpędzi się do 162 km/h. Koreańczycy chwalą się wyjątkowo niskim spalaniem - zapewniają, że na 16-calowych kołach średni apetyt Niro na paliwo ma wynosić tylko 3,8 litra na 100 km.
Ceny Kii Niro 1.6 GDi 141 KM 6DCT startują od 86 900 złotych za crossovera w podstawowej wersji wyposażenia M.
Wyposażenie standardowe wersji M (86 900 złotych ):
- 7 poduszek powietrznych, Kia Lane Assist - radioodtwarzacz MP3 z kolorowym ekranem dotykowym LCD 5" - zestaw zegarów z wyświetlaczem LCD 3,5" - światła do jazdy dziennej LED, tylne lampy LED - skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów - klimatyzacja automatyczna 2-strefowa - felgi aluminiowe 16" z oponami Michelin 205/60 R16 - relingi dachowe
Wyposażenie standardowe wersji L (94 900 złotych )
- czujniki parkowania tyłem, lusterka boczne składane - elektrycznie z funkcją kierunkowskazów LED - zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem LCD 4,2" - Kia Navi System z usługami TomTom i Android auto - elementy wnętrza w kolorze fortepianowym - tapicerka skórzano-materiałowa - fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu
Wyposażenie standardowe wersji XL (107 900 złotych )
- czujniki parkowania przód i tył - reflektory bi-ksenonowe - Kia Navi System Plus z systemem audio JBL - fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 kierunkach - podgrzewana kierownica oraz fotele przednie - system bezkluczykowy - przyciemniane szyby - indukcyjna, bezprzewodowa ładowarka do telefonu - felgi aluminiowe 18" z oponami 225 / 45 R18
Zwykle w tym miejscu wymieniamy najgroźniejszych konkurentów opisywanego modelu i podajemy ich ceny. Jednak w przypadku Kii Niro nie jest to wcale takie proste, bo na polskim rynku trudno znaleźć mu bezpośredniego rywala. Sama Kia opisując swój nowy model bierze na cel hybrydową Toyotę Auris. Ceny japońskiego kompaktu (1.8 136 KM) startują od niecałych 84 tysięcy złotych.
Już za parę tygodni najgroźniejszym rywalem Kii Niro będzie inna Toyota, model C-HR z hybrydowym układem pożyczonym z najnowszego Priusa (łączna moc 122 KM). Podobnie jak Niro, również C-HR jest crossoverem. Przedsprzedaż Toyoty rusza na jesieni, a auto ma pojawić się na drogach jeszcze w tym roku. Cennik pozostaje tajemnicą.
ZOBACZ TAKŻE:
Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?
INNE LINKI
źródło: Okazje.info