Do rodziny Megane właśnie dołączył czterodrzwiowy sedan. Obyło się oczywiście bez większych zaskoczeń. Charakterystyczna stylistyka francuskiej marki się nie zmieniła, a Megane wygląda jak mniejszy brat Talismana.
Wnętrze i wyposażenie również nie różni się od hatchbacka. Nie zabraknie więc nowoczesnego projektu kabiny, 7-calowego wyświetlacza TFT przy zegarach oraz 8,7-calowego ekranu dotykowego, który pełni rolę centrum dowodzenia nowoczesnym systemem multimedialnym R-Link 2. Renault Megane sedan będzie także wyposażone we wszystkie systemy bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy, jakie Renault oferuje w hatchbacku i kombi.
Pojemność bagażnika sedana to 508 litrów. Dzięki funkcji Easy Trunk Access (opcja) można się do niego dostać bez użycia rąk. Wystarczy przesunąć stopą pod autem, a bagażnik sam się otworzy.
W zależności od rynku sedan będzie dostępny z 5 różnymi jednostkami napędowymi.
Silniki benzynowe:
- Wolnossący SCe 115 (5-biegowy manual albo skrzynia CVT)
- Benzynowy, turbodoładowany TCe 130 (6-biegowy manual albo 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna EDC)
Silniki diesla:
- dCi 90 (6-biegowy manual)
- dCi 110 (6-biegowy manual albo 6-biegowa skrzynia automatyczna EDC)
- dCi 130 (6-biegowy manual)
Megane sedan będzie produkowane w Turcji. Do sprzedaży trafi w ponad 20 krajach, a oprócz Turcji najważniejsze będą: Australia, Arabia Saudyjska, Algieria, Egipt, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Maroko czy Liban.
Sedan z europejskiej perspektywy to raczej ciekawostka, ale Renault nie zapomina o Starym Kontynencie i auto będzie oferowane na wybranych rynkach. Według pierwszych informacji, sedana kupimy również w Polsce. Inne europejskie kraje, gdzie nowe Megane trafi do sprzedaży to m.in. Włochy, Irlandia, Zjednoczone Królestwo, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Bułgaria, Serbia, Słowenia, Chorwacja, Czechy oraz Ukraina.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Megane | Pełny cennik | Tańsze niż konkurencja
INNE LINKI