Ford F-150 Raptor ma sprawdzić się w każdych warunkach. Amerykanie przygotowali sześć różnych trybów jazdy (Terrain Management System), które pozwolą kierowcy dostosować Raptora do danej drogi:
- Normal - przeznaczony do codziennej jazdy.
- Sport - tryb jazdy idealny na asfaltowe drogi, kiedy chcemy wycisnąć z EcoBoosta ostatnie soki (Ford wspomina o najwyższych osiągach).
- Weather - tryb na deszcz, śnieg oraz lód.
- Mud - w tym trybie Raptor znacznie lepiej będzie sobie radził z błotnistą lub piaszczystą nawierzchnią.
- Baja - coś dla tych, którzy chcą jak najszybciej przejechać przez pustynię.
- Rock - powolny tryb pokonywania najtrudniejszych terenowych przeszkód.
Wiemy już od dłuższego czasu, jaka jednostka napędowa będzie sercem nowego Raptora. Klasyczna amerykańska V-ósemka została zastąpiona przez EcoBoosta (3,5 litra, turbodoładowanie i układ V6). Ford wciąż nie podaje dokładnych liczb nowego silnika. Ujawniono tylko, że będzie wyraźnie mocniejszy od poprzednika, a więc możemy się spodziewać mocy i momentu obrotowego większych od 411 KM i 588 Nm. 3.5 EcoBoost będzie współpracował z 10-biegowym automatem, a moc będzie trafiała na cztery koła.
Pickup powinien zostać oficjalnie zaprezentowany jeszcze w rym roku. Wtedy poznamy dokładne dane techniczne.
ZOBACZ TAKŻE:
Ford Ranger | Pickup dla Europy
INNE LINKI