Włoski producent przygotowuje samochód, który wystawi do konkurencji z takimi tuzami jak BMW Serii 5, Audi A6 czy Mercedes Klasy E. Auto będzie duchowym następcą Alfa Romeo 166 i powstanie na tej samej płycie podłogowej co nowa Giulia. To oznacza, że będzie napędzane na tylną oś, a pod maską pojawi się pełna gama modelowa nowych silników. Najsłabszą jednostką będzie 2,2-litrowy diesel dostępny w wariantach 150 i 180 KM. Do tego będzie oferowany silnik benzynowy 2,0 turbo (200 KM). Niewykluczone, że producent dołoży jeszcze jednostkę wysokoprężną V6. Nie wiemy jeszcze, co z wersją Quadrifoglio.
Z jednostkami będzie współpracować 8-biegowy automat lub 6-biegowa skrzynia manualna. Nowy model będzie też pierwszym w historii Alfa Romeo z napędem hybrydowym. Szef włoskiej marki zapowiedział "elektryfikację" modeli od 2018 roku. Nowa płyta podłogowa jest przystosowania do takiej technologii. Ponadto można się spodziewać wersji z napędem na cztery koła oraz technologii semi-autonomicznych.
Większy model pojawi się na rynku dopiero w 2018 roku. W międzyczasie powinniśmy wypatrywać na horyzoncie przedstawiciela klasy SUV, czyli modelu Stelvio.
ZOBACZ TAKŻE:
Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane
INNE LINKI