Jeszcze ostrzejszy Focus RS

Pierwsi klienci mogą już od kilku tygodni cieszyć się nowym Focusem RS, a dla tych którzy czują niedosyt producent przygotowuje pewną niespodziankę. Być może niebawem poznamy specjalną wersję hot-hatcha

Ford Focus RS | Hot hatch doskonały? | Krótka lekcja historii

Ford zastanawia się nad wprowadzeniem jeszcze mocniejszego Focusa RS. Nowy samochód byłby odpowiednikiem wersji RS500, która był sprzedawana w limitowanym nakładzie przy okazji poprzedniej generacji. Nowy model byłby "najszybciej przyspieszającym hatchbackiem w historii".

Znamy już pierwsze szczegóły dotyczące ekstremalnej wersji. Auto będzie wyposażony w nowym zestaw zderzaków z powiększonymi wlotami powietrza. Niektóre elementy nadwozia będą zastąpione włóknem węglowym i kompozytami. Natomiast zawieszenie będzie z kutego aluminium, a układ hamulcowy wykorzysta karbonowo-ceramiczne tarcze. Odchudzanie dotknie również wnętrza. Znikną niepotrzebne elementy wyposażenia oraz wygłuszenia. W standardzie pojawi się elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy.

Pod maską nie zmieni się wiele. Nadal pojawi się tam EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Maksymalna moc tego silnika zostanie podniesiona. Aktualnie motor oferuje 350 KM oraz 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość jest przekazywana na obie osie poprzez dwusprzęgłową skrzynię. W przypadku limitowanej wersji możemy oczekiwać, że maksymalna moc podniesie się co najmniej o kilkadziesiąt KM.

W domyśle Ford zamierza stworzyć samochód, który będzie szybszy niż Mercedes A45 AMG czy Audi RS3. Pojawiają się już pierwsze przecieki odnośnie ceny. Specjalna wersja Focusa RS będzie kosztować około 225 tys. zł, a więc będzie trochę droższa od standardowego modelu, który kosztuje od 147 490 zł. Pojawienie się nowej wersji jest uzależnione od zainteresowania zwykłym Focusem RS. Władze Forda analizują wyniki sprzedaży, żeby oszacować, czy na rynku jest jeszcze miejsce na taki model.

ZOBACZ TAKŻE:

Czas na nowego Forda Focusa

INNE LINKI:

Olbrzymie zainteresowanie Fordem GT

Ford GT | Ford sam wybierze klientów

Galeria | Ford Edge nareszcie w Polsce

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.