Nowy Peugeot 3008 został zbudowany na modułowej platformie EMP2. Auto mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości, 1624 mm wysokości oraz 2675 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność powiększy się do 1580 litrów. W porównaniu z poprzednim 3008, nowa generacja zrzuciła ponad 100 kg, oferuje większy bagażnik (+90 l) i więcej miejsca dla pasażerów. Peugeot podaje np., że miejsce na głowę zwiększyło się o 36 mm, a miejsce na nogi na tylnej kanapie o 24 mm.
Peugeot 3008 jest od teraz rasowym przedstawicielem klasy kompaktowych SUV-ów i crossoverów. Francuz na rynku będzie musiał się zmierzyć więc z bardzo silną konkurencją. Wystarczy tu wymienić choćby Volkswagena Tiguana, Nissana Qashqaia, Renault Kadjar, Kię Sportage czy Seata Atekę. Dużym plusem Peugeota na pewno będzie stylistyka - to jeden z najświeższych samochodów w całym segmencie. W dwukolorowym malowaniu oraz z masą chromowanych elementów Peugeot 3008 prezentuje się bardzo interesująco.
Co pod maską? Do wyboru na pewno będą dwa benzyniaki i cztery diesle. Na zwolenników jednostek benzynowych będzie czekał bazowy silnik 1.2 PureTech 130 oraz mocniejszy motor 1.6 THP o mocy 165 KM. Silniki wysokoprężne to rodzina BlueHDI: 1.6 BlueHDI w dwóch wariantach mocowych (100 albo 120 KM) oraz 2.0 BlueHDI, również w dwóch wersjach do wyboru (150 albo 180 KM). Silniki będą parowane z ręczną albo automatyczną skrzynią o 6 przełożeniach.
Wnętrze crossovera znamy już od dłuższego czasu. Zmieniła się kierownica, która została spłaszczona z dwóch stron (góra i dół). Dość awangardowo prezentuje się także lewarek skrzyni biegów. Peugeot 3008 będzie wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą, która będzie teraz trochę większa. Zamiast analogowych wskaźników mamy tutaj cyfrowy wyświetlacz, który można dowolnie konfigurować za pomocą systemu i-Cockpit.
Powiększył się także wyświetlacz systemu multimedialnego, a także zniknęły przyciski z kokpitu. Obsługa będzie się odbywać głównie przy pomocy ekranu dotykowego, przez co design wnętrza będzie bardziej minimalistyczny. Na szczęście, pod nawiewami znalazło się miejsce dla najważniejszych przycisków - sam ekran dotykowy nie jest najpraktyczniejszym rozwiązaniem.
Żaden nowy samochód nie może się teraz obejść bez całej armii inteligentnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Wiemy, że na pokładzie Peugeota 3008 na pewno nie zabraknie: asystenta parkowania, aktywnego tempomatu z funkcją stop, systemu ostrzegającego o pojazdach w martwym polu, systemu ostrzegającego o zbliżaniu się do przeszkody, systemy awaryjnego hamowania czy systemu ostrzegającego kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. Prawdopodobnie będzie ich więcej, ale Peugeot wymienił na razie te, podkreślając frazę "między innymi".
Oficjalna prezentacja modelu odbędzie się na jesieni podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Wtedy poznamy wszystkie szczegóły techniczne nowego crossovera. Do sprzedaży 3008 powinien wejść jeszcze przed końcem tego roku.
ZOBACZ TAKŻE:
DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 | Pierwsza jazda | Francuski makijaż
INNE LINKI