Najmniejszy SUV BMW w wersji przeznaczonej na rynek chiński nieznacznie urósł. X1 L mierzy 4,56 m długości, 1,81 m szerokości i 1,62 m wysokości. Długość standardowego X1 to dokładnie 4 439 mm. BMW podkreśla, że dzięki zabiegowi wydłużającemu miejsce na nogi wzrosła nawet do 18 centymetrów. Bagażnik ma 465-675 litrów (w zależności od ustawienia tylnych foteli), a po złożeniu kanapy kierowca dostanie 1 650 litrów.
W Chinach BMW występuje w trzech wersjach silnikowych. W podstawowej sDrive18Li pracuje 3-cylindrowy silnik o mocy 136 KM. Półkę wyżej znajdziemy sDrive20Li oraz xDrive20Li z silnikiem R4 o mocy 192 KM. Topowa odmiana X1 L, xDrive25Li to już 231 KM. Standardowo silniki zestrajane są z 6-biegową skrzynią Steptronic. Do dwóch mocniejszych można zamówić także 8-biegowy automat.
Nie licząc większej przestrzeni na nogi, wnętrze BMW X1 L praktycznie nie różni się niczym od tego, co znamy z polskich dróg.
Za produkcję - która ruszy już niedługo w chińskich zakładach marki, w Shenyang - będzie odpowiadała spółka BMW Brilliance. Do pierwszych klientów przedłużone X1 trafi w przeciągu najbliższych miesięcy.
ZOBACZ TAKŻE:
BMW M2 | Nareszcie coś fajnego!
INNE LINKI