Podczas pekińskiej prezentacji Mazda opisywała CX-4 jako model "chiński". Modny SUV coupe będzie produkowany w chińskich zakładach marki i sprzedawany tylko i wyłącznie w Państwie Środka. Przynajmniej na razie. Przedstawiciele Mazdy przyznali, że bardzo poważnie rozważają wprowadzenie CX-4 także na innych rynkach i to nawet "w bliskiej przyszłość". Jednak pierwszeństwo mają Chiny.
Mazdę CX-4 zapowiadał koncept Koeru, który zobaczyliśmy po raz pierwszy podczas ubiegłorocznych targów we Frankfurcie. Mamy więc do czynienia z crossoverem, który swoją dynamiczną i agresywną stylistyką nawiązuje do coupe. Zaprojektowana zgodnie z filozofią KODO Mazda Koeru prezentowała się naprawdę bardzo dobrze i to samo można powiedzieć o produkcyjnym modelu.
Głównym dawcą organów dla nowego modelu jest dobrze nam znana Mazda CX-5. Zgodnie z przewidywaniami, Mazda CX-4 jest trochę dłuższa i niższa od CX-5. Auto mierzy 4 633 mm długości, 1 840 mm szerokości, 1 533 mm wysokości i 2 700 mm rozstawu osi.
Na rynek chiński przewidziano dwa silniki benzynowe - to dwulitrowy Skyactiv-G o mocy 158 KM i 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz większy 2.5 Skyactiv-G (192 KM i 252 Nm). Silniki współpracują z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Standardowo moc trafia na koła przedniej osi, ale Mazda CX-4 z mocniejszym silnikiem może zostać wyposażona - za dopłatą - w napęd 4x4 "Intelligent All-Wheel Drive".
W Europie możemy spodziewać się bardzo podobnej oferty silnikowej. Możliwe, że Mazda wzbogaci ją o jednostki wysokoprężne. W Polsce pod maską CX-5 może pracować diesel 2.2 Skyactiv-D w dwóch wariantach mocy: 150 i 175 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
INNE LINKI
źródło: Okazje.info