Przepiękna Alfa Romeo miała ruszyć na podbój Europy w zeszłym roku. Według pierwszych planów, rozpoczęcie produkcji Giulii w zakładach FCA w Cassino przewidziano na "drugą połowę 2015", a już pod koniec 2015 Giulia miała pojawić się na drogach Starego Kontynentu. Co z tego wyszło, wszyscy wiemy...
Ze względu na problemy - nieoficjalnie mówi się o oblaniu wewnętrznych testów zderzeniowych, a bardziej oficjalnie o spadku popytu na Alfy w Chinach - rynkową premierę Giulii przekładano na bliżej nieokreśloną przyszłość. Wielu zwątpiło już, że auto w ogóle wyjedzie na ulice. Na szczęście możemy wreszcie ogłosić koniec długiego wyczekiwania. Pierwsza Alfa Romeo Giulia właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej w Cassino.
Nowa Alfa jest już gotowa do rzucenia wyzwania niemieckiej Wielkiej Trójce. Trzymamy kciuki!
Na początek nowy model będzie dostępny z dwoma jednostkami napędowymi. Podstawowym silnikiem będzie benzyniak o pojemności dwóch litrów, dysponujący mocą 200 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych klienci będą mieli do wyboru dwa turbodiesle o pojemności 2,2 litra (150 i 180 KM). Z biegiem czasu do oferty będą dodawane nowe, mocniejsze silniki.
W standardzie Giulia będzie sprzedawana z sześciobiegową skrzynią ręczną. Za dopłatą będzie można zamówić ośmiobiegowy automat, który będzie współpracował ze wszystkimi jednostkami w gamie.
Oczywiście nie można też zapomnieć o najmocniejszej wersji nowej Alfy, a więc tej z czterolistną koniczyną. Pod maską Giulii QV pracuje motor 3.0 V6 Twin-Turbo z warsztatów Ferrari o mocy 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Giulia z tym silnikiem potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy do pierwszej "setki".
ZOBACZ TAKŻE:
SUV Alfy Romeo przyłapany! | Premiera coraz bliżej
INNE LINKI