Nareszcie! Pierwsza Alfa Romeo Giulia zjechała z taśmy produkcyjnej

Każda branża ma swoją niekończącą się opowieść. W motoryzacji mogliśmy ostatnio oglądać serial "Produkcja Alfy Romeo Giulii rusza już za chwilę". Ale to już przeszłość - Alfa naprawdę jest gotowa na podbój rynku

Tak brzmi Alfa Romeo Giulia

Przepiękna Alfa Romeo miała ruszyć na podbój Europy w zeszłym roku. Według pierwszych planów, rozpoczęcie produkcji Giulii w zakładach FCA w Cassino przewidziano na "drugą połowę 2015", a już pod koniec 2015 Giulia miała pojawić się na drogach Starego Kontynentu. Co z tego wyszło, wszyscy wiemy...

Ze względu na problemy - nieoficjalnie mówi się o oblaniu wewnętrznych testów zderzeniowych, a bardziej oficjalnie o spadku popytu na Alfy w Chinach - rynkową premierę Giulii przekładano na bliżej nieokreśloną przyszłość. Wielu zwątpiło już, że auto w ogóle wyjedzie na ulice. Na szczęście możemy wreszcie ogłosić koniec długiego wyczekiwania. Pierwsza Alfa Romeo Giulia właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej w Cassino.

Nowa Alfa jest już gotowa do rzucenia wyzwania niemieckiej Wielkiej Trójce. Trzymamy kciuki!

Na początek nowy model będzie dostępny z dwoma jednostkami napędowymi. Podstawowym silnikiem będzie benzyniak o pojemności dwóch litrów, dysponujący mocą 200 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych klienci będą mieli do wyboru dwa turbodiesle o pojemności 2,2 litra (150 i 180 KM). Z biegiem czasu do oferty będą dodawane nowe, mocniejsze silniki.

W standardzie Giulia będzie sprzedawana z sześciobiegową skrzynią ręczną. Za dopłatą będzie można zamówić ośmiobiegowy automat, który będzie współpracował ze wszystkimi jednostkami w gamie.

Oczywiście nie można też zapomnieć o najmocniejszej wersji nowej Alfy, a więc tej z czterolistną koniczyną. Pod maską Giulii QV pracuje motor 3.0 V6 Twin-Turbo z warsztatów Ferrari o mocy 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Giulia z tym silnikiem potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy do pierwszej "setki".

ZOBACZ TAKŻE:

SUV Alfy Romeo przyłapany! | Premiera coraz bliżej

INNE LINKI

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

Fiat 124 Spider | Ceny w Polsce | Droższy od Mazdy

Więcej o:
Copyright © Agora SA