Do napędu Fiata 124 Spider służy 1.4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 240 Nm. Sześciobiegowa skrzynia przekazuje napęd na jedynie słuszną w przypadku roadsterów tylną oś. Fiat zapewnia, że takie połączenie pozwala osiągać pierwszą setkę w 7,5 s i rozpędzać się maksymalnie do 215 km/h.
Fiat 124 Spider będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: jako Spider i Spider Lusso. Standardem w tej pierwszej będą m.in.: radio z 7-calowym ekranem, złącze USB, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, klimatyzacja manualna, aktywne zagłówki przednie, tylne światła w technologii LED, wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą, tempomat. Bazowa cena Fiata 124 Spider wynosi 110 tys. zł.
Kosztujący minimum 117 tys. zł Fiat 124 Spider Lusso wyposażony jest dodatkowo m.in. w: adaptacyjne LED-owe reflektory, czujniki zmierzchu i deszczu, 17-calowe felgi, klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, chromowane końcówki układu wydechowego i elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej. Można się zatem spodziewać, że gros zamówień będą stanowiły Fiaty 124 Spider Lusso.
Bezpośredni konkurent Fiata 124 Spider jest jeden - to bliźniacza Mazda MX-5, która oferowana jest z dwoma silnikami. Bazową wersję napędza 1.5-litrowy benzyniak o mocy 131 KM. Cena? 89 900 zł. Odmiana z mocniejszym silnikiem 2.0 (160 KM) to wciąż mniejszy wydatek niż u Fiata (96 900 zł), ale trzeba pamiętać, że silniki turbodoładowane to większy wydatek niż jednostki wolnossące. Najtańsi konkurenci z segmentu premium są natomiast o około 50 tys. drożsi od włoskiego roadstera.
ZOBACZ TAKŻE:
Fiat Tipo | Polskie ceny | Nowy kompakt za 42 tys. zł. Co w standardzie?
INNE LINKI: