Po raz pierwszy o strategii PSA na lata 2016-2021 "Push to Pass" pisaliśmy, kiedy informowaliśmy o planach Francuzów, żeby wkroczyć na rynek pickupów. Wtedy szef Peugeota zdradził, że na początku kwietnia zostanie ogłoszona nowa strategia koncernu, a w niej znajdzie się miejsce dla pickupa.
"Push to Pass" to kompleksowa strategia na najbliższe pięć lat. Obejmuje wszystkie trzy marki koncernu (Peugeot, Citroen i DS), auta osobowe i użytkowe, a także skupia się na każdym aspekcie działalności koncernu.
- W ofercie pojawi się 26 samochodów osobowych.
- W ofercie pojawi się 8 samochodów użytkowych.
- Jednym z nich na pewno będzie 1-tonowy pickup.
- 4 nowości będą autami elektrycznymi.
- Liczba nowych hybryd w ofercie Francuzów wyniesie 7.
- Koncern chce wprowadzać co najmniej jedno nowe auto na region i rok we wszystkich trzech markach.
- PSA będzie rozwijać technologię samochodów autonomicznych i tzw. "connected cars".
- Przychody PSA mają wzrosnąć do 2018 roku o 10% (w porównaniu z 2015), a do 2021 o kolejne 15%.
- Bieżąca marża operacyjna ma wynieść około 4% w latach 2016-2018 i w 2021 osiągnąć zakładane 6%.
- Mocniejsze wejście w takie usługi jak leasing i inne atrakcyjne formy finansowania, sprzedaż samochodów używanych czy pomoc w zarządzaniu flotą.
- PSA planuje także poświęcić większe pieniądze na budowanie wizerunku poszczególnych marek i przywiązanie do nich kierowców.
- Zmiana modelu biznesowego (jeszcze nie wiemy, co dokładnie kryje się pod tym szerokim pojęciem).
- Francuzi pragną trafić do zupełnie nowych odbiorców.
- Cyfryzacja wielu działań.
- PSA wraz z nową strategią zmienia także nazwę na PSA Groupe i wprowadza nowe logo całego koncernu.
ZOBACZ TAKŻE:
Peugeot i Citroen szykują pickupa
INNE LINKI
źródło: Okazje.info