Baleno to zupełnie nowa konstrukcja. Zastosowanie nowej płyty podłogowej umożliwiło połączenie niewielkich rozmiarów z bardzo przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Ponadto auto będzie wyposażone w nowoczesne technologie, z których część będzie zupełną nowością w samochodach marki Suzuki.
Suzuki Baleno trudno przypisać do konkretnego segmentu. Podobnie jak Skoda Rapid, Baleno stara się stanąć gdzieś pomiędzy segmentem B i C - miejskie auto z aspiracjami na coś więcej.
Pod maską Baleno odnajdziemy dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to czterocylindorowy motor o pojemności 1,2 litra i mocy 90 KM oraz 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na bazie tego silnika Suzuki zbudowało swoją pierwszą hybrydę SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jest to układ w którym z silnikiem benzynowym 1,2 Dualjet współpracuje alternator zespolony z rozrusznikiem. Wspiera on silnik podczas ruszania i przyspieszania. Układ ten pomaga zaoszczędzić średnio 0,4 litra paliwa na każde sto kilometrów.
Druga jednostka ma tylko trzy cylindry, turbosprężarkę, pojemność jednego litra, 111 KM oraz groźną nazwę Boosterjet. Przy masie auta, która nie przekracza tony, zapewnia on przyzwoite osiągi.
Co kryje się pod poszczególnymi nazwami wersji wyposażenia? Wymieniamy najważniejsze elementy, jakie znajdziemy w standardzie.
Comfort:
- 6 poduszek powietrznych - System stabilizacji toru jazdy ESP + TCS; system ABS + EBD + BAS - Światła do jazdy dziennej LED - Klimatyzacja manualna - Instalacja radiowa z anteną + 4 głośniki - Centralny zamek - Elektryczna regulacja szyb (przód) - Automatyczne światła - Pionowa regulacja kolumny kierownicy - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Reflektory halogenowe - Manualnie regulowane lusterka zewnętrzne - Spojler dachowy
Premium to dodatkowo:
- Audio CD/MP3/USB + 2 głośniki wysokotonowe - Komunikacja bezprzewodowa Bluetooth z zestawem głośnomówiącym - Skórzana kierownica wielofunkcyjna - Srebrne/chromowane elementy wykończenia wnętrza - Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy (60:40) - Bagażnik z system wyjmowanej podwójnej podłogi - Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne - Klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia - Osłona chłodnicy z motywem chromowanym - Listwa ozdobna klapy bagażnika
Premium Plus to dodatkowo:
- Radar Brake Support (system wspomagania hamowania awaryjnego z czujnikiem radarowym) - Tempomat adaptacyjny z ogranicznikiem prędkości - Podgrzewane fotele przednie - Kanał nawiewu powietrza na nogi pasażerów z tyłu
Na szczycie znajdziemy wersję Elegance :
- Światła do jazdy dziennej LED (zintegrowane z HID) - System Engine Auto Stop Start (dla SHVS) - Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa - Interaktywny system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz zintegrowaną tylną kamerą cofania - System kluczyka elektronicznego - Wyświetlacz kolorowy 4,2" (zestaw wskaźników) - Pozioma regulacja kolumny kierownicy - Podłokietnik między przednimi fotelami - Łopatki manualnej zmiany biegów (dla 6AT)
Ceny najgroźniejszych konkurentów:
Skoda Rapid - od 55 550 złotych (Benzyna 1.2 90 KM)
Skoda Fabia - od 40 380 złotych (Benzyna 1.0 60 KM)
Volkswagen Polo - od 43 390 złotych (Benzyna 1.0 60 KM)
Opel Corsa - od 40 800 złotych (Benzyna 1.0 70 KM)
Ford Fiesta - od 45 350 złotych (Benzyna 1.2 60 KM)
Dacia Logan - od 29 900 złotych (Benzyna 1.2 73 KM)
Toyota Yaris - od 39 900 złotych (Benzyna 1.0 69 KM)
Hyundai i20 - od 45 300 złotych (Benzyna 1.2 75 KM)
Mazda 2 - od 54 400 złotych (Benzyna 1.5 75 KM)
Peugeot 208 - od 41 700 złotych (Benzyna 1.0 68 KM)
Renault Clio - od 41 950 złotych (Benzyna 1.2 73 KM)
ZOBACZ TAKŻE:
Suzuki Vitara | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana
INNE LINKI