Volkswagen Phaeton zadebiutował w 2002 roku i od razu ściągnął na siebie dużo uwagi. Był to najdroższy w historii model należący do popularnej niemieckiej marki. Miał on bez kompleksów rywalizować z takimi tuzami jak Mercedes Klasy S, BMW Serii 7 czy nawet Audi A8. Limuzyna z Wolfsburga była oferowana z potężnymi jednostkami, od benzynowego V6 aż po W12 oraz 5-litrowe V10 TDI.
Przez cały okres produkcji samochód pozostał w praktycznie niezmienionej formie. Producent co kilka lat aplikował mu jedynie kurację odświeżającą poprzez face-lifting. Następcą Phaetona będzie Phideon, ale ten samochód powstał wyłącznie z myślą o rynku chińskim. Tymczasem ostatni egzemplarz w kolorze czarnym z silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra zjechał z taśmy produkcyjnej i fabryka zwolniła obroty.
Póki co, Volkswagen nie ma pomysłu co produkować w Dreźnie. Oprócz Phaetona są tam wytwarzane nadwozia dla Bentleya Continental Flying Spur. Prawdopodobnie obiekt zostanie przekształcony w centrum pokazujące osiągnięcia technologiczne koncernu Volkswagen. W najbliższym czasie, od 29 marca odbędzie się tam mała przebudowa.
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen T-Cross Breeze | Z bryzą we włosach
INNE LINKI
źródło: Okazje.info