Renault Kaptur 4x4 opracowywany jest przez rosyjski oddział marki i będzie produkowany w moskiewskich zakładach Renault. W pierwszej kolejności nowy SUV trafi oczywiście na rynek rosyjski. Na razie Renault nie wspomina o planach sprzedaży modelu w innych europejskich krajach
Nazwa Kaptur podpowiada, że SUV będzie rosyjską wersją crossovera Captura. To jednak nie do końca prawda, bo z Captura Kaptur 4x4 czerpie przede wszystkim stylistykę. Rosyjsko-francuski SUV to auto o klasę większe i technicznie bliżej mu do Dacii Duster. Kaptur jest od Captura dłuższy o 211 mm, szerszy o 35 mm i wyższy o 47 mm. Znane z naszych ulic Renault Captur to napompowane Renault Clio, a więc mieszczuch z segmentu B, rosyjski Kaptur ma większe ambicje. SUV ma nie bać się ciężkich, rosyjskich warunków - został podwyższony i przystosowany do jazdy w trudnym terenie.
Dlaczego SUV-a ochrzczono "Kaptur" a nie np. "Grand Captur" (taka nazwa przewija się coraz częściej w plotkach o nowym crossoverze Francuzów)? Renault wyłoniło nazwę po rozesłaniu do Rosjan ankiet z kilkoma propozycjami. Zastąpienie "C" literą "K" podkreśla, że to samochód, który powstaje w Rosji.
Zgodnie z nazwą, Kaptur ma mieć w standardzie napęd na cztery koła. Europejski, mniejszy Captur ma napęd tylko na przód. Na razie Renault nie zająknęło się o jednostkach napędowych, ale możemy się spodziewać trzech silników: benzynowych TCe 90 i TCe 120 oraz diesla dCi 90. Do wyboru będzie ręczna skrzynia biegów albo dwusprzęgłowa przekładnia EDC.
AKTUALIZACJA 31.03.2016 r.
Renault Russia powoli dzieli się z nami wszystkimi tajemnicami. Właśnie opublikowano pierwsze oficjalne zdjęcia Kaptura (znajdziecie je w wysokiej rozdzielczości w naszej galerii). Niewiadomą pozostaje jeszcze cena, jednostki napędowe, osiągi oraz spalanie.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Megane | Pełny cennik | Tańsze niż konkurencja
INNE LINKI