Hybrydowy SUV to póki co zupełnie nowa gama aut na naszym rynku. Nie licząc Lexusa jedynie Mitsubishi oferuje od niedawna Outlandera w takiej właśnie wersji. Można powiedzieć, że to jedyny konkurent nowej Toyoty RAV4 Hybrid. Tyle, że za hybrydową Toyotę zapłacić trzeba od 134 900 złotych , a Mitsubishi startuje z pułapu 205 990 złotych. Dosyć duża przepaść.
134 900 zł to cena za podstawową wersję z napędem na przednią oś. 154 900 złotych kosztuje model Style z napędem na cztery koła. Hybrydowa Ravka napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra oraz elektrycznym. Łączna moc układu sięga 197 KM, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę w 8,3 sekundy. Za przekazywanie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT z elektronicznym systemem Shift-by-Wire. W wersji z napędem na wszystkie koła z tyłu umieszczony jest dodatkowy silnik elektryczny (moc 68 KM), który zajmuje się napędzaniem wyłącznie tylnej osi. Dzięki temu ta wersja Rav4 nie potrzebuje wału napędowego.
Na liście wyposażenia seryjnego RAV4 Hybrid znajdują się m.in. reflektory Bi-LED, czujnik deszczu, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, elektrycznie unoszona klapa bagażnika.
Podstawowa wersja hybrydowa RAV4 kosztuje 1500 złoty mniej od benzynowej, z automatyczną skrzynią biegów, która ma poziom wyższy standard wyposażenia Style (136 400 zł).
Konkurencja
Mitsubishi Outlander PHEV - od 205 990 zł
ZOBACZ TAKŻE: