Zgodnie z oczekiwaniami Scenic nareszcie nabrał nowoczesnego wyglądu i upodobnił się do reszty samochodów marki. Kiedy Renault konsekwentnie odświeżało swoją gamę modelową (Espace, Twingo, Megane, Talisman), popularny minivan wciąż tkwił w zamierzchłej przeszłości. Aktualny Scenic pojawił się na rynku w 2009 roku, a w 2013 zafundowano mu facelifting.
Nowy Renault Scenic pełnymi garściami czerpie z najnowszego języka stylistycznego marki. Pojawił się charakterystyczny grill z dużym znaczkiem Renault, nowe LED-owe reflektory oraz maska z czterema wypukłymi liniami, które nadają odrobiny sportowego stylu. Jak na minivana, Scenic prezentuje się bardzo dynamicznie. Dbają o to czarne elementy, panoramiczna szyba, wielkie felgi, odważne przetłoczenie na dole drzwi oraz chromowana listwa, która podkreśla linię boczną. Co ciekawe, minivan w standardzie otrzyma piękne 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 195/55 R20. Dwutonowe malowanie ze zdjęć będzie dodatkowo płatną opcją.
Zbudowany na bazie Renault Megane i modułowej platformy CMF Scenic urósł w porównaniu z poprzednią generacją. Nowy Scenic mierzy 4406 mm długości (+40 mm), 2734 mm rozstawu osi (+32 mm), 1865 mm szerokości (+20 mm) i 1653 mm wysokości.
Nowy Scenic to samochód pięcioosobowy. Tylna kanapa została wyprofilowana w taki sposób, aby każdy z pasażerów czuł się, jakby siedział na oddzielnym fotelu. Bagażnik czwartego Scenica pomieści 572 litry bagażu. Wnętrze raczej nie zaskoczy nikogo, kto widział nowsze modele Renault. Centralną rolę w kabinie pełni duży dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego. (7 albo 8,7 cala). W opcjach znajdziemy wyświetlacz typu HUD, panoramiczny dach oraz zestaw audio firmy Bose.
Renault przygotowało dla Scenica cztery silniki wysokoprężne dCi o mocy: 95 KM, 110 KM, 130 KM oraz 160 KM. Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano dwa silniki TCe o mocy 115 KM i 130 KM. Wszystkie jednostki współpracują z sześciobiegową ręczną skrzynią. Dla niektórych motorów w opcjach przewidziano dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnię o 6 albo 7 przełożeniach. Już po premierze do gamy silnikowej dołączy prosta wersja hybrydowa (Hybrid Assist) na bazie wysokoprężnego dCi 110.
W opcjach znajdzie sie system czterech kół skrętnych 4CONTROL. Warto też wspomnieć o systemie MULTI-SENSE, który pozwala kierowcy dostosować do swoich preferencji takie parametry samochodu, jak szybkość reakcji na gaz czy szybkość zmiany biegów.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Talisman | Prezentacja Modelu
źródło: Okazje.info