Salon Genewa 2016 | Porsche 911 R | Wilk w owczej skórze

Porsche zaprezentowało w Genewie klasyczny samochód dla motoryzacyjnych purystów. To 500-konne 911 R

Co znajdziemy w salonie Porsche?

Litera R pochodzi od słowa "Racing" i jest nawiązaniem do wyścigowego modelu o tej samej nazwie z 1967 roku. Piękne klasyczne Porsche startowało w rajdach, w wyścigu Targa Florio, a także brało udział w w biciu rekordów świata. Nowe Porsche 911 R powstanie tylko w 991 egzemplarzach.

Sercem nowego 911 R jest 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, zapożyczony z Porsche 911 GT3 RS. Wolnossący silnik generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr./min. Wspominaliśmy już, że 911 R dumne jest ze swojego purystycznego charakteru - bokser współpracuje z 6-stopniową, sportową, ręczną skrzynią biegów. Warto też zaznaczyć, że ważące 1370 kg 911 R to aktualnie najlżejsze 911 w całej rodzinie. Jak więc prezentują się osiągi?

0-100 km/h - 3,8 sekundy

Prędkość maksymalna - 323 km/h

Średnie zużycie paliwa - 13,3 l/100 km

Układ napędowy pochodzi z GT3 RS, a wszystkie lekkie elementy nadwozia i kompletne podwozie - z 911 GT3. Auto zostało też wyposażone w ruchomy spojler z Carrery oraz tylny dyfuzor z rodziny "R" modelu 911.

fot. Porsche

Biało-czerwone Porsche zostało opracowane przez oddział wyścigowy marki. Jak zapewniają twórcy, to bestia wprost stworzona do pokonywania ciasnych zakrętów - dba o to m.in. specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi. Inżynierowie chwalą się też mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, ceramiczno-kompozytowymi hamulcami, oponami klasy Ultra High Performance na 20-calowych kołach, specjalnie zestrojonym systemem kontroli stabilności PSM czy krótkimi ścieżkami prowadzenia drążka biegów. Czyste sportowe doznania mają być na pierwszym miejscu.

Porsche 911 R nie wygląda groźnie i bardzo łatwo można je pomylić z Carrerą. Jednak kiedy się przyjrzymy, zobaczymy przedni i tylny pas z modelu GT3. Po bokach auta pojawiły się napisy "Porsche". Na zdjęciach charakterystyczne pasy są czerwone, ale klienci mogą zdecydować się także na kolor zielony. We wnętrzu w oczy rzuca się przede wszystkim obicie kubełkowych foteli - to nawiązanie do pierwszej "911" z lat 60'.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE MISSION E | POZAMIATANE

Więcej o:
Copyright © Agora SA