OM 654 | Nowy Diesel od Mercedesa

Koncern ze Stuttgartu zdradził wszystkie detale dotyczące nowego silnika Diesla, który pojawi się w nowym Mercedesie Klasy E oznaczonym jako 220d

Mercedes klasy S | Szaleństwo tunera

Daimler wprowadza do gamy silników konstrukcję oznaczoną jako OM 654. Czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów zadebiutuje już wiosną pod maską Mercedesa klasy E 220d.

Jest to pierwszy w pełni aluminiowy, czterocylindrowy silnik Mercedesa. Zastąpi on dotychczasową jednostkę 2,1 litra. Dzięki zmniejszeniu pojemności ma być oszczędniejszy o 13 procent. Spadła też jego masa z 202,8 do 168,4 kg.

Ulepszona konstrukcja generuje teraz mniej hałasu oraz wibracji podczas pracy. Zainstalowano tam czwartą generację wtrysków common rail, stalowe tłoki oraz powłokę Nanoslide na cylindrach. Inżynierowie dopilnowali żeby nowy silnik spełniał surowsze normy emisji spalin RDE, które niedługo wejdą w życie. Zainstalowano w nim ulepszony system recyrkulacji spalin EGR. Trafiają one z turbosprężarki do modułu zawierającego AdBlue. Następnie mieszanka trafia do filtra DPF, a następnie do katalizatora SCR. Dzięki temu Mercedes E220d będzie wydzielał mniej niż 100 g CO2 na kilometr.

Nowa jednostka w modelu 220d oferuje większą moc, która wynosi teraz 192 KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm, dostępny już przy 1600-2800 obr./min. Za przekazywanie napędu odpowiada 9-biegowa skrzynia automatyczna. Nowa Klasa E z tą jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 240 km/h. Producent podaje, że średnie spalanie w tym modelu wynosi 4,7 l/100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes klasy E | Wiemy już wszystko

Więcej o: