To pierwszy z trzech crossoverów i SUV-ów szykowanych przez Seata. Ateca rzuci wyzwanie europejskiemu hegemonowi Nissanowi Qashqaiowi. Dłużej poczekamy na małego, miejskiego, modnego crossovera na kształt Nissan Juke'a. Razem ze Skodą i Volkswagenem opracowywany jest także znacznie większy, siedmiomiejscowy SUV (konstrukcyjny bliźniak przedłużonego Tiguana i Skody o spodziewanej nazwie Kodiak), którego pojawienie zwiastował koncepcyjny 20V20.
Seat Ateca został zbudowany na uniwersalnej płycie podłogowej MQB i bazuje technicznie na Seacie Leonie - to właśnie hiszpański hatchback jest głównym dawcą organów dla nowego Seata. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, stylistycznie modelowi Ateca najbliżej do wspomnianego Leona, ale pełnymi garściami czerpie też z konceptów IBX z 2011 roku, dużego 20V20 oraz Leona Cross Sport.
Wszystkie jednostki napędowe, które trafią pod maskę SUV-a, spełniają normę Euro VI. Najsłabszym będzie benzynowy trzycylindrowy silnik 1,0 TSi o mocy 116 KM. Drugim będzie 1,4 TSI ACT/150 KM.
Ofertę silników wysokoprężnych otwiera 1,6 TDi/116KM. Kolejny to dobrze znane 150-konne dwulitrowe TDI. Rolę najmocniejszego źródła napędu nowego Seata pełnić będzie 2,0 TDI o mocy 190 KM. Ta wersja zostanie seryjnie wyposażona w napęd 4x4 oraz automatyczną skrzynię DSG. Do silników 150-konnych te dodatki wymagać będą dopłaty. Najsłabsze wersje silnikowe oferowane będą tylko z napędem na przednią oś.
Premiera Seata zbliża się wielkimi krokami. Nowy SUV zostanie oficjalnie zaprezentowany już na początku marca w Genewie. Jednak już dzisiaj wieczorem Seat organizuje przedpremierowy pokaz Ateki dla dziennikarzy - Moto.pl również tam będzie. Kiedy tylko dowiemy się czegoś nowego, od razu Was o tym poinformujemy.
ZOBACZ TAKŻE:
Seat Leon | Prezentacja modelu
źródło: Okazje.info