Volvo V50

Najpierw był sedan, teraz przyszła pora na kombi - V50 to najnowsza, wydłużona wersja modelu Volvo S40.

Nowe kombi nawiązuje zarówno do klasycznych modeli 1800 ES oraz 480, jak i do swojego poprzednika V40. Mimo że V50 na pierwszy rzut oka przypomina obecny model S40, znalazłem kilka różnic, i to nie tylko związanych z kształtem tylnej części nadwozia. Osłona chłodnicy z ukośnym pasem ma chromowane pionowe pręty w odróżnieniu do poziomo biegnących poprzeczek w S40. Również kształt reflektorów przeciwmgielnych nie przypomina tych w sedanie - w kombi są one prostokątne z obramowaniem.

Wprawdzie Volvo V50 jest krótsze o 2 mm od poprzedniej wersji kombi, jednak jego pozostałe wymiary są większe. Do szerokości dodano 54 mm, do wysokości - 27 mm, a do rozstawu osi aż 78 mm.

Tylna kanapa jest dzielona, a oparcie przedniego fotela pasażera rozkłada się poziomo. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskasz płaską powierzchnię.

Auto może być napędzane trzema benzynowymi pięciocylindrowymi silnikami 2.4 (140 i 170 KM), 2.5 Turbo (220 KM) oraz czterocylindrowym turbodieslem 2.0 (136 KM).

Rozpoznawczą cechą samochodów marki Volvo jest wysoki poziom bezpieczeństwa podróżnych. Również model V50 nie odstaje pod tym względem od innych przedstawicieli rodziny. Wzmocniona karoseria, specjalnie skonstruowane strefy zgniotu pochłaniające energię zderzenia, a także bogate wyposażenie seryjne służące ochronie pasażerów (poduszki powietrzne czołowe i boczne, kurtyny) to tylko niektóre atuty tego pojazdu. Oprócz ABS i EBD standardowo będzie montowany układ antypoślizgowy DSTC (Dynamic Stability and Traction Control). Tak skonfigurowane auto pojawi się na większości rynków.

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziesz m.in. 18-calowe obręcze z lekkich stopów przystosowane do opon o niskim profilu 215/45 oraz radioodtwarzacz z systemem Dolby Surround Pro Logic II równie wysokiej klasy jak ten w Volvo XC90.

Model V50 - podobnie jak S40 - będzie wytwarzany w belgijskich zakładach w Gandawie. Producent planuje sprzedawanie rocznie co najmniej 74 tys. tych aut. W Polsce nowego szwedzkiego kombi możemy się spodziewać w połowie roku.

Opinia auto+

Volvo V50 to ciekawa propozycja dla osób skłonnych zapłacić nieco więcej za auto, które zapewnia komfort, bezpieczeństwo, a także możliwość przewiezienia większego bagażu

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.