Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 | Hardcorowy specjalista

Jeżeli w okolicy pojawia się Mercedes Zetros, to wiedz że dzieje się coś poważnego. Szczególnie, gdy do gry wkracza topowy model Zetros 3643. Jest to maszyna, która wjedzie tam, gdzie inne już dawno by poległy

Mercedes Future Truck 2025 | Ciężarówka przyszłości będzie jeździć sama

Oto najnowszy i największy Unimog. Mercedes zaprezentował niedawno swój najbardziej uniwersalny samochód do zadań specjalnych. Jego cennik rozpoczyna kwota 110 tys. euro, a zamyka wyłącznie wyobraźnia i potrzeby zamawiającego. Maszyna jest dostępna w układzie 4x4 lub 6x6 i w zależności od potrzeb może być na przykład mobilnym mieszkaniem, warsztatem, samochodem rajdowym, a nawet ciągnikiem rolniczym.

Ten pojazd żeby się przemieszczać nie potrzebuje utwardzonej drogi. Permanentny napęd na cztery lub sześć kół pozwala wjechać wszędzie tam, gdzie nie byłyby w stanie inne pojazdy.

Topowy trzyosiowy Zetros 3643 AS 6x6 dysponuje uciągiem do 116 ton, przez co nie boi się ciężkiej roboty. Tego typu samochody są wykorzystywane przy takich zleceniach jak np. budowa rurociągu na Bliskim Wschodzie.

Zobacz wideo

Ten kolos napędza silnik o nazwie kodowej OM 457 LA. W języku specjalistów od samochodów specjalnych oznacza to, że mamy do czynienia z silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 11,97 litra. Ten wielki motor generuje 428 KM i gigantyczne 2100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jedynym problemem w świecie zdominowanym przez ekologów może być fakt, że spełnia tylko normę Euro 3, ale przy ciężkich robotach nikt nie przejmuje się zbyt dużą emisją spalin.

Zetros 3643 jest dostępny w różnych konfiguracjach. Kabina może być standardowa, trzyosobowa, ale w wersji rozszerzonej jako "brygadowa" pomieści nawet siedem osób. Możliwość instalacji nadbudówek ogranicza jedynie maksymalna masa całkowita samochodu, która może wynieść 40 ton.

Mimo wielkich gabarytów Zetros prowadzi się nawet w ciężkim terenie bardzo łatwo i sprawnie. Kabina znajduje się tuż za przednią osią, co poprawia rozłożenie środka ciężkości, ale skraca powierzchnię użytkową za kabiną. Takie rozwiązanie z pewnością docenią mechanicy, ponieważ dostęp do komory silnika jest dużo łatwiejszy.

ZOBACZ TAKŻE:

Najsilniejsze ciężarówki świata

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA