Mercedes klasy E | Ceny w Polsce | Najdroższy z "Wielkiej Trójki"

Mercedes ujawnił polski cennik nowej klasy E. Konkurencja z BMW i Audi jest tańsza

Mercedes klasy S | Szaleństwo tunera

Mercedes stopniowo dzieli się z nami informacjami o nowej klasie E. Jej wygląd poznaliśmy już przed oficjalną prezentacją i obyło się bez większych zaskoczeń. Zgodnie z obowiązującymi w motoryzacyjnymi trendami Mercedes zdecydował się jeszcze mocniej ujednolicić swoją gamę modelową. Już przecieki sugerowały, że nowa E-Klasa będzie stylistycznie bardzo zbliżona do mniejszej klasy C. Wnętrze także nie powinno nikogo zaskoczyć. Jak przystało na Mercedesa, w środku kierowcę i pasażerów przywita wyposażenie z najwyższej półki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że styliści Mercedesa jak nikt inny wiedzą, co znaczy luksus. Każdy element jest przemyślany i pasuje do pozostałych detali wnętrza.

W213 zbudowano na platformie MRA, z której korzystają też klasy C i S. W porównaniu do poprzedniej E-Klasy nowa odmiana ma wydłużony o 65 mm rozstaw osi (teraz mierzy 2 939 mm). Całkowita długość sedana to 4 923 mm.

Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa klasy E?

Mercedes E 200 - od 190 000 złotych

Mercedes E 220d - od 195 500 złotych

Mercedes E 350d - od 267 800 złotych

Pod maskę standardowej odmiany E200 trafi 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z tym motorem klasa E przyspiesza do pierwszej setki w 7,7 sekundy i pali około 6 litrów na 100 km.

Na zwolenników jednostek wysokoprężnych czekają dwa silniki. E220d to dwulitrowy diesel (1950 cm3) o mocy 195 KM i 400 Nm momentu, którego apetyt na paliwo to około 4 l na 100 km. Większe 3.0 V6 z E350d może pochwalić się 258 KM i 620 Nm. E350d jest szybszy (5,9 sekundy do setki przy 7,3 w E220d), ale ma też większy apetyt na olej napędowy (5,9 litra na 100 km).

Standardowo wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach 9G-TRONIC.

Przyjrzyjmy się teraz cenom najgroźniejszych konkurentów nowej klasy E:

Audi A6 - od 181 580 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

BMW serii 5 - od 179 600 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

Volvo S90 - od 171 600 złotych (2.0 Diesel 150 KM)

Jaguar XF - od 198 900 złotych (2.0 Diesel 163 KM)

Podane powyżej kwoty to ceny najtańszych wersji. Nie uwzględnialiśmy promocji i rabatów.

Fot. Mercedes

Na razie poznaliśmy ceny tylko trzech wersji silnikowych, ale Mercedes ma w zanadrzu jeszcze kilka opcji. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mieli do wyboru dwa mocniejsze motory. Półkę wyżej od E200 znalazła się benzynowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i 480 Nm momentu - to Mercedes w wersji E400 4Matic. Wiemy, że do napędu wersji AMG posłuży natomiast 4-litrowe V8 o mocy około 600 KM.

W dzisiejszych czasach w ofercie Mercedesa nie mogło zabraknąć hybrydy. To E350e. Układ hybrydowy (silnik benzynowy + elektryczny motor) oferuje w sumie 279 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Spalanie? Mercedes chwali się wynikiem 2,1 litra benzyny na 100 km. Jego cena nie jest na razie znana.

ZOBACZ TAKŻE:

MERCEDES GLS | KRÓL SUV-ÓW

Więcej o:
Copyright © Agora SA